بازنگری در تاسیس مدارس غیر انتفاعی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون تاسیس مدارس غیردولتی در حال بازنگری است.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در بابل گفت: حدود ۲ میلیون دانش‌آموز و ۱۷۰ هزار معلم در ۱۷ هزار مدرسه غیردولتی کشور امسال سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

او افزود: مدارس غیر انتفاعی کشور متناسب با شاخص‌ها مدارس رتبه‌بندی می‌شوند و این شاخص‌ها در میزان دریافت شهریه‌ها موثر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در قانون جدید به هر شخصی اجازه تاسیس مدرسه غیرانتفاعی داده نخواهد شد و تنها افرادی که استاندارد‌های لازم را داشته باشند می‌توانند مجوز دریافت کنند.

محمودزاده گفت: بر اساس توافق با دانشگاه فرهنگیان معلمان کشور از این پس هر سال حداقل ۳۰ ساعت حضوری و‌۷۰ ساعت آنلاین آموزش خواهند دید.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بسته منزلتی و معیشتی معلمان را نیز در حال پیگیری است که ان شاءالله انتظار در مجلس تصویب شود.

او افزود: قرار است معلمان دوره ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس هفتگی و معلمان متوسطه با ۳۰ ساعت و عوامل مدرسه با ۳۶ ساعت حضور بیمه کامل شوند.

محمودزاده در خصوص آـموزشگاه‌های مجازی نیز گفت: مقرر شده است همه آموزشگاه‌های مجازی که از آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده‌اند و برای افراد زیر ۲۰ سال فعالیت می‌کنند اطلاعات خود را در سامانه‌ای بارگذاری کنند تا خانواده‌ها از نحوه فعالیت آن‌ها مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار