اختصاص ۱۶۲ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به ورزش استان قزوین

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: ۱۶۲ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به ورزش استان جهت تکمیل زیرساخت‌های لازم اختصاص پیدا کرد.

عزیزالله عباسپور مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: این میزان اعتبار برای ۶ ماهه نخست امسال و برای توسعه ورزش همگانی، روستایی و عشایری و همچنین زیرساخت‌های ورزش معلولان و جانبازان استان قزوین پرداخت شده است.

عباسپور با اشاره به رشد ۱۵۹ درصدی سهم ورزش استان در ۶ ماه نخست امسال، بیان کرد: در راستای بند (ی) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که دولت را مکلف کرده ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد ارزش افزوده را از طریق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای به توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری و تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد، در نیمه نخست سال جاری و از محل عوارض ارزش افزوده بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال به این موضوع در استان اختصاص یافته است.

به گفته وی؛ از منابع مالی تخصیص یافته، سهم ورزش و جوانان ۶۰ درصد و سهم آموزش و پرورش نیز ۴۰ درصد می‌باشد و اعتبار یاد شده نیز تنها در استان هزینه می‌شود.

عباسپور به ضرورت ملموس کردن آثار پرداخت مالیات برای شهروندان اشاره کرد و گفت: با آگاه کردن مردم از نقش مالیات و هزینه کرد آن در توسعه و ارتقای زیر ساخت‌های کشور و استان به طور حتم می‌توان به افزایش سطح مشارکت مردم در پرداخت مالیات نیز کمک کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: در این راستا معرفی مصادیق عینی صرف مالیات در ایجاد خودباوری و اعتماد مودیان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و آگاهی شهروندان از چنین هزینه کرد‌هایی می‌تواند نقش مهمی در افزایش تمکین مالیاتی و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار