علامت مثبت بر ۱۷ درصد تست‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه ۱۷ درصد تست‌های کرونا در استان در شبانه روز اخیر مثبت شده است.

محمد غلام نژاد با اشاره به آزمایش‌های پی سی آر و رپید انجام شده در کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز اخیر گفت: از ۱۴۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان، نتیجه ۱۷ درصد موارد مثبت شده اند.

او تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان را ۵۱ تفر اعلام کرد و افزود: ازا ین تعداد ۱۱ نفر مبتلای قطعی و ۳ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

به گفته غلام نژاد؛ در این مدت فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار قربانیان این بیماری همچنان یک هزار و ۱۴۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۹۹ هزار و ۵۵ نفر بهبود یافته اند.

او با اشاره به افزایش روزانه آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از این بیماری در استان افزایش یابد.

غلام نژاد اضافه کرد: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری است و به همه مردم توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کووید-۱۹، واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را تزریق کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.