ابلاغ ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۱۹۶ طرح

در سفر رییس جمهور به استان همدان ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۱۹۶ طرح پیش بینی و ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت:پیش از حضور رییس جمهور در استان ابتدا فهرست طرح‌های نیازمند تسهیلات بانکی جمع آوری که به ۱۹۶ طرح تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری با ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیدیم که این طرح‌ها در مرحله اول تایید و به استان ابلاغ شده است.

 ظاهر پورمجاهد در شورای اشتغال استان همدان  با بیان اینکه علاوه بر این در گام دوم موانع و مشکلاتی پیش روی طرح‌های در دست اجرا در سطح ملی، دسته بندی و به وزارتخانه‌های مربوطه ابلاغ و در نشست های هماهنگی سفر ریاست جمهوری هم طرح موضوع شد ادامه داد: یکسری موانع و مشکلات پیش روی طرح‌ها استانی بود که باید در استان گره گشایی می‌شد که با برگزاری جلسات منظم و مستمر، برای رفع این موانع تلاش شد.

او گفت: رفع موانع یکسری از طرح‌ها با توجه به تفاهم نامه‌های منعقد شده با هلدینگ‌های بزرگ کشور نظیر شستا و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، در سفر رییس جمهور طرح و بر ضرورت تسریع در کار‌ها تاکید شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: ۱۹۶ طرح معرفی شده در سفر هیات دولت شامل ۸۳ صنعت معدن، ۵۵ طرح کشاورزی، ۱۸ طرح صنایع دستی و گردشگری و ۴۰ طرح مربوط به بخش خدمات است که هشت هزار میلیارد تومان به این طرح‌ها و ۲ هزار میلیارد تسهیلات برای ازدواج تعلق گرفته و به تفکیک بانک‌ها ابلاغ شده است.

پورمجاهدگفت: به جز ۱۹۶ طرح، برای ۵۹ طرح دیگر به میزان چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مجوز و دستور رییس جمهور دریافت شده است که حوزه اجرایی پیگیر این طرح‌ها بوده و در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم.

 او درباره سهم هر شهرستان از تسهیلات سفر هیات دولت با توجه به ۱۹۶ طرح مصوب شده در این سفر و ۵۹ طرح جدید دیگر گفت: جدول سهم شهرستانی مهیا و به زودی دفتر اقتصادی استانداری کتبی به مسئولان ابلاغ می‌کند.

تسهیلات سفر در صورت وارد کردن مشخصات کامل طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اعتبار پیش بینی شده، میزان سرمایه گذاری، مجوز‌ها و مجری طرح در قالب نرم افزار بهین یاب و کارا پرداخت می‌شود بنابراین با نامه نگاری نمی‌توان اعتباری جذب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.