توزیع روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در شلمچه

مسئول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه گفت: مواکب مسیر شلمچه روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا را میان زائران توزیع می‌کنند.

مکی یازع مسئول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه گفت: اینروز‌ها و با افزایش میزان ورودی به مرز شلمچه مواکب این  مسیر ۱۰۰ هزار پرس غذا را در قالب سه وعده غذایی میان زائران حاضر در این مرز توزیع می‌کنند.

او از توزیع روزانه ۱۰ هزار قالب یخ میان این موکب‌ها توسط ستاد عتبات عالیات خبر داد و گفت: ۴۰۰ قالب آن به مواکب ایرانی مستقر در خاک عراق ارسال می‌شود و این حجم از یخ به غیر از کمک‌های مردمی و آب‌های معدنی است.

به گفته این مسئول روزانه برای ۲ وعده‌ی شام و صبحانه نیز ۲ میلیون قرص نان تهیه و میان موکب‌ها توزیع می‌شود.

او تاکید کرد با مدیریت خوبی که در توزیع اقلام و مواد خوراکی میان موکب‌ها صورت گرفت از آغاز خدمات رسانی تا کنون هیچ گونه کمبودی در زمینه غذا، آب و یخ نداشتیم.

آقای یازع با بیان نزدیک شدن به پیک بازگشت زائران از زیارت اربعین حسینی از آغاز به کار عملیات برپایی ۳۵ موکب در مسیر بازگشت آن‌ها از مرز شلمچه خبر داد و گفت: خدمات رسانی مواکب مسیر شلمچه تا یک هفته پس از روز اربعین ادامه خواهد داشت.

مسئول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه موکب زدن دستگاه‌های دولتی را باری بر دوش ستاد عتبات عالیات و مانع از خدمات رسانی به مواکب مردمی به طور صحیح خواند و گفت: به جای موکب زدن بهتر است به خدمت رسانی بهتر و بیشتر مواکب مردمی به زائران کمک کنند.

او با بیان اینکه اعتبارات تخصیص پیدا کرده به ستاد عتبات عالیات برای خدمات رسانی به موکب‌های مردمی است گفت: شایسته است نهاد‌های دولتی در صورت برپایی مواکب آب و غذا و نان مورد نیاز خود را نیز تامین کنند.

آقای یازع ۴۰۰ موکب شناسنامه دار و ۵۶ مورد بدون شناسنامه را مجموع مواکب فعال در مسیر شلمچه اعلام کرد و گفت: برخی از آن‌ها که به صورت ساختمان بنا شده اند بخشی از اسکان شبانه و روزانه را در کنار حسینیه‌های خرمشهر، آبادان و مینوشهر بر عهده گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.