کاهش حمایت از نخست وزیر ژاپن به ۴۱ درصد

 نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد حمایت از نخست وزیر ژاپن، به پایین‌ترین میزان خود از زمان روی کار آمدن وی رسیده است.

محبوبیت «فومیو کیشیدا» عمدتا تحت تأثیر خشم عمومی در قبال روابط حزب حاکم با یک کلیسای جنجالی و مراسم تشییع جنازه شینزو آبه، نخست وزیر سابق این کشور، قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد میزان حمایت از دولت از ۴۷ درصد در نظرسنجی قبلی در اواخر ماه اوت به ۴۱ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان خود از زمان روی کار آمدن کیشیدا در اکتبر گذشته رسیده است. مشابه همین نظرسنجی، نتایج نتیجه نظرسنجی منتشر شده دیگری در هفته گذشته، نشان می‌دهد این حمایت از ۵۷ درصد در اوایل ژوئیه، کاهش یافته است.

نظرسنجی روزنامه آساهی شیمبون نشان می‌دهد تعداد کسانی که از کیشیدا حمایت نکردند از ۳۹ درصد به ۴۷ درصد افزایش یافته است.

رابطه با کلیسایی که در دهه ۱۹۵۰ در کره جنوبی تأسیس شد، از زمان ترور آبه شینزو در روز هشتم ژوییه و پس از آنکه قاتل وی اعلام کرد آبه را به خاطر حمایت از کلیسای مذکور هدف قرار داده، به چالش فزاینده‌ای برای کیشیدا تبدیل شده است.

تصمیم کیشیدا برای برگزاری مراسم تشییع جنازه در سطح ایالتی برای آبه در روز ۲۷ سپتامبر هم خشم عمومی را برانگیخته است. به علاوه روابط قانونگذاران حزب حاکم لیبرال دموکرات از جمله آبه با کلیسای یاد شده و حجم بودجه در نظر گرفته شده برای آن کلیسا موجبات خشم عمومی را فراهم کرده است.

کیشیدا هفته گذشته در پارلمان از تصمیم خود در مورد تشییع جنازه آبه دفاع کرد، اما ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی صورت گرفته، گفته اند که نمی‌توانند استدلال نخست‌وزیر را در این زمینه بپذیرند. آساهی شیمبون نوشت که نارضایتی‌ها از تشییع جنازه آبه از ۵۰ درصد در ماه اوت به ۵۶ درصد افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار