۴۲ گونه نادر انواع پرنده در تالاب کانی برازان مشاهده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۴۲ گونه نادر و در حال انقراض در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان مشاهده شده اند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: باتوجه به آخرین طبقه بندی حفاظتی مهره داران کشور، ۱۴ گونه از ۵۲ گونه پرندگان در خطر انقراض و ۳۰ گونه از ۹۴ گونه پرندگان حمایت شده و حفاظت شده در این زیستگاه مشاهده شده اند که نشان از اهمیت و ارزش این تالاب دارد.

وی گفت: این گونه‌ها شامل «اردک مرمری»، «طاووسک»، «کرکس مصری»، «اردک سرسفید»، «اردک بلوطی» و «خروس کولی» بوده که در سطح جهانی در زمره پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت کامل قرار دارند که نشان دهنده موقعیت و شرایط بسیار خوب این مکان برای حضور انواع پرندگان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد همچنین از برگزاری اولین جلسه کارگروه تخصصی تنوع زیستی کمیته هماهنگی مدیریت جامع تالاب کانی برازان مهاباد با حضور اعضا کارگروه در محل اداره حفاظت محیط زیست مهاباد خبر داد.

سخنور افزود: انجام سرشماری زمستانه با همکاری سمن‌ها و جوامع محلی، بازدید کارشناسان منابع طبیعی از حاشیه شمالی تالاب بمنظور جلوگیری از تخریب اراضی، پایش مشترک اداره حفاظت محیط زیست و دامپزشکی و درخواست اختصاص ۲میلیون مترمکعب حقابه به تالاب کانی برازان با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان از مصوبات این کارگروه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.