تامین امکانات موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز‌های موکب‌های استان در مرز شلمچه برای خدمت به زائران اربعین حسینی تامین شدند.

سید علی احمدزاده در بازدید از سایت شهدای کهگیلویه و بویراحمد در پایانه مرزی شلمچه گفت: کمتر از ۲ ماه کار سایت استان در این مرز را آغاز کردیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تا اربعین سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

او ساخت و راه اندازی سرویس بهداشتی و حمام برای استفاده زائران را قابل تقدیر دانست و افزود: تامین و انتقال امکانات و تجهیزات موکب‌ها به عراق و مرز چذابه به وسیله تعدادی کامیون انجام شد.

به گفته احمدزاده؛ امکانات بخش خصوصی و دولتی از جمله اتوبوس‌ها در اختیار زوار قرار گرفته اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اولین بار حمایت از موکب‌های ثبت شده در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: ۴۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۴ تن روغن، ۵۰ تن آرد، ۲۰ تن برنج و ۲۰ تن شکر با نرخ دولتی تامین و برای توزیع در اختیار موکب‌ها قرار گرفته است.

این مقام مسئول می‌گوید: تعدادی از موکب‌های با سابقه در استان هستند، اما به دلیل ثبت نشدن در سامانه، از حمایت‌های مالی و سایر خدمات بی بهره هستند.

او درخصوص تامین وسایل خنک کننده برای مواکب گفت: با همکاری اداره‌های استان ۲۰ دستگاه کولر گازی تهیه و به مواکب مستقر در مرز و همچنین موکب‌های مستقر در کشور عراق تحویل داده شده است.

احمدزاده به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور به سایت کهگیلویه و بویراحمد در پایانه مرزی شلمچه اشاره کرد و ادامه داد: از محل اعتبار‌های استانی مبلغی به این مکان اختصاص داده می‌شود تا مجموعه‌ای در شأن زوار امام حسین (ع) به نام استان در این مرز شلمچه ساخته شود.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ سایت این استان در مساحت ۵ هزار متر در مرز شلمچه قرار دارد و برای سال آینده تکمیل و سردخانه، آشپزخانه و سایر امکانات مورد نیاز زوار اربعین حسینی ساخته خواهد شد.

او می‌گوید: در صورتیکه تسهیلات و امکاناتی از مرکز اختصاص داده شود، در اختیار موکب‌ها قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.