آیت الله مدنی حامی اسلام و انقلاب

آیت الله مدنی به عنوان انسانی الهی با همه وجود حامی اسلام و انقلاب بود و شاگردان بی شماری را تربیت کردند که در زمره شهدا قرار گرفتند.

علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم سالگرد شهادت آیت الله مدنی که در بیت آن شهید والامقام در همدان برگزار شد گفت: ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ از نظر مکتب شیعه برگ زرینی دیگر به اوراق مکتب سرخ آل الله اضافه شد و در این روز خون پاک یکی از فرزندان راستین اباعبدالله (ع) بر زمین ریخته شد.

او با اشاره به اینکه شهادت آیت الله مدنی برگ تاریک و سیاه دیگری را به اوراق منافقان اضافه کرد، اظهار داشت: منافقان کوردل هزاران نفر از جوانان رشید و بهترین سرمایه‌های این کشور را برای مطامع پلید و خودفروخته به استعمار و استکبار به شهادت رساندند و ترور ۱۷ هزار نفر از کسانی که هوادار اسلام، تشیع و ولایت بود از جمله جنایت‌های بزرگ منافقین کوردلان و پلید است.

استاندار همدان گفت: می‌توان در باب ترور یک کتاب به قطر ۱۷ هزار برگ شامل جنایات منافقین در به شهادت رساندن فرزندان این آب و خاک و به خاک و خون کشیدن مردم نوشت.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: شهید آیت الله مدنی در نخستین روز‌های نهضت امام خمینی (ره) در کنار ایشان بود و در ایامی که در تبعید به سر می‌بردند، همواره راه و مسیر امام راحل را دنبال می‌کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه سراسر وجود آیت الله مدنی زهد، تقوا، عبودیت و خداشناسی بود، گفت: یکی از کار‌های خوب آیت الله مدنی در همدان، ایجاد موسسه قرض الحسنه مهدیه است که کمک شایانی به مردم همدان می‌کرد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به شخصیت، عملکرد و نقش محوری آیت الله مدنی در دوران انقلاب، خاطرنشان کرد: شهید مدنی  توانست انسجام خوبی را در دوران قبل از انقلاب و اعتراضات شاهنشاهی در میان مردم ایجاد کند و حتی در شکل گیری سپاه، کمیته و ساختار‌های انقلابی نیز نقش موثری داشت.

 آیت الله مدنی (۱۲۹۳ -۱۳۶۰ش) به دنبال مبارزاتش در دهه ۱۳۴۰ چندین بار توسط ساواک دستگیر و تبعید شد و در چنین شرایطی به بیماری سل ریوی مبتلا شد که با بررسی پرونده پزشکی و قوت گرفتن احتمال درگذشت او در اثر این بیماری، ساواک برای فرار از فشار‌های طیف مذهبی جامعه در سال ۱۳۵۱ آیت الله مدنی را به دره مرادبیک در حوالی همدان تبعید کرد.

پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران برای حل مشکلات مردم همدان به امامت جمعه این شهر منصوب شد و در اولین انتخابات مجلس خبرگان به نمایندگی از همدان به مجلس راه یافت و در آبان سال ۱۳۵۸ امام راحل وی را به عنوان امام جمعه تبریز منصوب کرد.

این مجاهد نستوه سرانجام در ۲۰ شهریورماه ۱۳۶۰ و در حال اقامهٔ نماز جمعه توسط منافقین کوردل ترور شد و به شهادت رسید، آیت الله مدنی دومین شهید محراب انقلاب اسلامی است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.