معاون استانداری خراسان رضوی:

ظرفیت اسکان زائران در مشهد به ۶۰۰ هزار نفر شب رسید

معاون استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت اسکان زائران در کلانشهر مشهد برای دهه پایانی صفر در مجموع ۶۰۰ هزار نفر شب هدف‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد  معاون استانداری خراسان رضوی در جلسه توجیهی و برنامه‌ریزی عملیاتی پویش مردمی خدمت به زائران دهه پایانی صفر در قرارگاه نجمه خاتون مشهد گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اسکان در مدارس مشهد پیش‌بینی شده است و بقیه مربوط به ظرفیت‌های موقت و رسمی اقامتی می‌باشد.

او با تاکید بر ضرورت حضور و نقش‌آفرینی مردم در راستای خدمات رسانی به زائران افزود: گروه‌های مردمی که می‌خواهند داوطلبانه به زائران خدمت کنند، می‌توانند با حضور در قرارگاه‌های مردمی در بخش‌های مختلف خدمات رسانی کنند.

معاون استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای خدمت به زائران پایان ماه صفر از خرداد ماه گذشته شروع شده است و با بسیح همه ظرفیت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی، خدمت رسانی در این زمینه افزایش خواهد یافت.

 حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد بیان کرد: بازماندن برخی عاشقان اهل بیت (ع) به دلایل مختلف از مراسم زیارتی پیاده روی اربعین، امسال حضور زائران را در مشهد پررنگ‌تر خواهد کرد و دهه پایانی صفر متفاوتتری در این کلانشهر رقم خواهد خورد.

او تصریح کرد: برای دهه پایانی صفر امسال شرایط متفاوتی در مقایسه با سال‌های اخیر و پس از ۲ سال شیوع کرونا پیش بینی شده است و احتمال حضور ۶ تا ۸ میلیون مسافر برای حضور در مشهد وجود دارد.

قرارگاه مردمی نجمه خاتون با هدف حمایت و ساماندهی ظرفیت‌های مختلف بانوان برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر در ۱۳ منطقه شهری با هدف فعالیت در ۵ محور اسکان، پذیرایی، ایاب و ذهاب، ارائه خدمات شغلی و مشارکت‌های نقدی ایجاد خواهد شد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در کشور طی دهه پایانی صفر است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور راهی مشهدالرضا شده و آیین‌های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.