سردار کارگر مطرح کرد؛

افتتاح ۵ موزه دفاع مقدس تا پایان سال/ از سال ۹۷ تصادف در راهیان نور نداشته‌ایم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تا پایان سال، ۵ موزه دیگر به موزه‌های حوزه دفاع مقدس اضافه خواهند شد.

سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دقاع مقدس با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: بنیاد ما از مهر ۶۹ تاسیس شده و سال ۷۱ اساسنامه آن به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است. در این بنیاد دو وظیفه ایجابی داریم که حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جزو آن است.

وی ادامه داد: ما ۲ وظیفه سلبی هم داریم که شامل جلوگیری از نابودی و تحریف دفاع مقدس و جلوگیری از فراموش شدن دفاع مقدس است، در ۱۰ سال گذشته کارهای پرشتابی انجام شده اما بسیاری از کارها هم مانده است.

سردار کارگر بیان کرد: در سال ۹۳، سهم چاپ کتاب های دفاع مقدس ۳ و نیم درصد بود اما در سال ۹۸ این عدد به ۱۹ و نیم درصد رسید که ۱۱ درصد آن توسط بنیاد دفاع مقدس رخ داد.

وی گفت: ما در گذشته جمعا ۷۰۰ عنوان کتاب داشتیم اما از سال ۹۳ تا به امروز بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در اختیار داریم که به چاپ رسانده‌ایم.

سردار کارگر افزود: اولین موزه دفاع مقدس در کشور ما را سردار سلیمانی در کرمان تاسیس کردند که این موزه در حال حاضر وسعتش کم تر از دیگر موزه هاست.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور فعال هستند، ما ۶۸ کلان پروژه دفاع مقدس را افتتاح کردیم و به نوعی جعبه سیاه جنگ هستند.

سردار کارگر تاکید کرد: تا پایان سال، ۵ موزه دیگر به موزه‌های حوزه دفاع مقدس اضافه خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعداد شهدای گمنامی که در سراسر کشور وجود دارند ۱۰ هزار و ۴۲۲ شهید است و ۲ هزار و ۳۰۶ یادمان در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: خوشبختانه از سال ۹۷ تاکنون به هیچ وجه تصادفات جاده‌ای در راهیان نور نداشته‌ایم.

سردار کارگر گفت: شهید گمنام به هیچ وجه در فضای عمومی تهران دفن نمی‌شود مگر اینکه شهرداری تهران تأیید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار