افزایش ۶۳ درصدی دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی در اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی به خصوص در حوزه مشاغل رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ابراهیم قلیزاده گفت: دریافت مالیات در استان اردبیل سبب شده تا شرایط مطلوبی در بحث تمکین اظهارنامه‌های مالیاتی به وجود آید که به همین منظور باید تمکین مالیاتی به عنوان یک فرهنگ شایسته در جامعه نهادینه‌سازی شود تا حرکتی پیشتاز به عنوان موضوع اصلی مودیان مورد توجه باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل می گوید: اقدامات مناسب امور مالیاتی نیازمند فرهنگ‌سازی است و در سال‌های اخیر تلاش‌های ارزشمندی در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج و نشر اظهارنامه‌های مالیاتی در حال انجام است که این اقدامات شایسته تقدیر و قدردانی است و درصدد هستیم با اعمال سیاست‌های تمکین داوطلبانه مالیاتی در سال‌های آینده حرکت‌های ارزشمندی را برای پرداخت مالیات رقم خواهیم زد.

به گفته او، دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی به خصوص در حوزه مشاغل رشد 63 درصدی را نشان می‌دهد و آمارهای تحلیلی نشان دهنده این است که پارسال دریافت 77 هزار و 956 مورد اظهارنامه انجام یافته که بخشی از آن‌ها مربوط به تبصره ماده 100 بوده است.

قلیزاده گفت: حرکت‌های خوبی در تحقق برنامه‌های مالیاتی در استان رقم خورده و در سال‌های گذشته دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی نسبت به سال‌های گذشته روند رو به رشدی را نشان می‌دهد و در قالب فرهنگ تمکین و خوداظهاری‌ها شاهد بودیم حرکت خوبی را در تحقق برنامه‌های مالیاتی به نظاره نشسته‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل می گوید: امسال اجرای قانون پایانه فروشگاهی و دریافت مالیات از خانه‌ها در اولویت و هدفگذاری اصلی قرار گرفته و شناسایی مودیان مورد توجه است و بیش از 25 هزار مودی جدید در سال اخیر شناسایی شده و درصدد هستیم با دریافت مالیات در سال جدید با قوت و به صورت مشخص با هدف‌گذاری ملی و استانی دنبال می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.