وزیر کشور خبر داد

شرایط برای حضور زائران در عراق مناسب نیست

آقای وحیدی گفت: با توجه به مشکلات موجود در خاک عراق شرایط برای حضور زائران در این کشور مناسب نیست.

وحیدی، وزیر کشور در بازدید از مرز شلمچه گفت: گذرگاه های استان خوزستان از زائران تخلیه می شوند و بقیه استان های همجوار هم به تدریج منتقل می شوند.

به گفته او در مرز شلمچه با مدیریت استاندار و همکاری مردم و نیروهای انتظامی و هلال احمر شاهد حرکت روان و مدیریت شده هستیم و مشکلات حمل و نقل زائران در حال برطرف شدن است.

وزیر کشور گفت : به محض اطمینان از فراهم شدن امکانات حمل و نقل به ویزان لازم در خاک عراق برای تردد زائران ، افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند می توانند از کشور خارج شوند.

او از موافقت عراق برای پذیرش اتباع خارجی نیز خبر داد اما گفت : خروج آن ها از کشور پس از حل مشکل حمل و نقل محقق می شود.

آقای وحیدی با تاکید بر اینکه زمان مشخصی برای گذر مردم استان های همجوار پیش بینی نمی شود از مردم خواست از مبدا حرکت نکنند چراکه مشکلات حمل و نقل همچنان پا برجاست و تردد زائران را با مشکل مواجه می کند.

او در رابطه قیمت خودروهای نقلیه در خاک عراق گفت: با عراقی ها صحبت شد که قبول کنند برخی خودروهای ایران هم در کنار عراق خدمات بدهند که امید است با راه اندازی خدمات خودروهای ایرانی قیمت ها به حد مناسب درآید.

وزیر کشور در رابطه با خبر تامین هشت هزار دستگاه اتوبوس به نقل از معاون اول رئیس جمهور گفت: هشت هزار اتوبوس برای خدمات دهی داخلی است و برای انتقال مسافران در ایران است که از این تعداد شماری هم به عراق اعزام می شود.

او از همکاری مواکب عراقی تقدیر کرد و گفت: در عراق سختی های خاصی از جمله گرما وجود دارد و وجود افراد کم توان می تواند روند گذر را با اخلال مواجه کند .

ولی اله حیاتی، معاون امنیتی استاندار خوزستان نیز گفت: ۶۰ موکب از خوزستان در عراق مستقر شده و ۵۷ اتوبوس از دیشب تا کنون وارد عراق شده است تا مشکلات حمل و نقل قدری کاهش یابد.

او گفت به محض بیمه شدن بقیه اتوبوس‌ها به تعداد آن‌ها در کشور عراق افزوده خواهد شد.

این مسئول از رایگان بودن آب، گاز، نان و یخ مواکب خدمت رسان در مرز‌های خوزستان خبر داد و گفت: هفت و نیم میلیارد نیز برای خرید برنج و مرغ و گوشت مواکب از سوی عتبات عالیات اختصاص یافته است.

معاون امنیتی استاندار خوزستان تاکید کرد همه دستگاه‌ها در تلاشند تا سفر اربعین ارزان، آسان و همراه با امنیت برای زائران رقم بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.