کاخ سفید: شکاف‌ها در مواضع درباره توافق هسته‌ای ایران همچنان باقی است

کاخ سفید در ادامه ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد باید مطمئن شد ایران به توانایی هسته‌ای دسترسی ندارد.

کاخ سفید در بیانیه امروز (پنج‌شنبه) خود مدعی شد: «دولت آمریکا می‌خواهد مطمئن شود که اگر به توافق نرسیم، گزینه‌های دیگری برای دستیابی به بازدارندگی توانایی تسلیحات هسته‌ای برای ایران داریم.»

کاخ سفید در بخشی دیگر با بیان آن‌که شکاف‌ها در مواضع درباره توافق هسته‌ای ایران همچنان باقی است، اعلام کرد: «ما به اندازه قبل به توافق با ایران نزدیک نیستیم. بایدن از ما می‌خواهد در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه‌هایی برای محروم کردن ایران از توانایی تولید سلاح هسته‌ای داشته باشیم.»

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای در حالی ادامه دارد که آمریکا بارها ادعاهای خود درباره تسلیحات هسته‌ای در ایران را تکرار کرده و تلاش کرده است با انداختن توپ در زمین ایران، مسئولیت خود را در خروج یک‌جانبه نپذیرد.

به طور مثال، «وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره این‌که روند فعلی مذاکرات وین را چگونه بیان می‌کند، با انداختن توپ به زمین ایران ادعا کرد که پاسخ ایران باعث ایجاد شکاف در مذاکرات شد است و گفت: «پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار داده تا نتوانیم به توافق دستی یابیم و هنوز شکاف‌ها در مذاکرات باقی است.»

اما روز گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از ادامه فشار به آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام سخن گفته و مدعی شد: «ما در حال حاضر، کارزاری فشرده را برای جلوگیری از امضای یک توافق هسته‌ای خطرناک میان ایران و قدرت‌های جهانی رهبری می‌کنیم.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز پیشتر ادعا کرده بود که مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران به جای این‌که به سوی همگرایی برود، در حال واگرایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
والا کسی یا کسانی که باید جواب پس بدن امریکا و صهیونیست و اروپا هستن.

خیلی جالبه تمام کشورهای گروه ۵+۱ دارای بمب اتمی هستن ولی از کشوری که هنوز به بمب نرسیده میترسن و احساس نگرانی میکنن! میدونید این یعنی چیه؟ یعنی علیرغم قدرت نظامیشون و قدرت رسانه و قدرت تسلط بر جهان بازم ترس تو ومودشون رخنه کرده و این قدرت اسلام و ولایت امام علی هست. و الا هیچ لزومی نداره اونا بترسن وقتی که فکر میکنن اشراف کامل دارن.

بخاطر همینم تحریم میکنن تا سرعت عمل ما رو بگیرن.

نمونه‌ش صهیونیست که علیرغم داشتن صدها کلاهک هسته‌ایی بازم نگرانه از ترس خواب ندارن.

خدایا شکرت که مولای من علی علیه السلام هست.

زیر بار ذلت رفتن در مکتب اهل بیت جا ندارد خارج از مکتب اهل بیت میتونید اونو پیدا کنید نمونه‌ش هم محمد بن سلمان گاو اصیل استرالیایی شیر ده هست که تو محوطه سرسبز کاخ سفید مشغول خوردن علف هست. ذلت ذلت ذلت نمیپذیریم.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
نظر امریکا و ژاپن در باره علت منطقی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۲:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
ژاپنی ها برای اینکار از آمریکا معذرت خواهی کرده اند !!!!!!!
آخرین اخبار