صفوی:

استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای جذب توریست و ایجاد اشتغال پایدار ضروری است

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت:افزایش میزان ماندگاری مسافران در استان به معنای به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای تبدیل سلطانیه به مقصد گردشگری است.

صفوی گفت: استان زنجان با وجود منابع غنی و بسیار در زمینه بنا‌های تاریخی یکی از استان‌های نمونه گردشگری است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا جذب می‌کند، افزایش میزان ماندگاری مسافران در استان به معنای به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای تبدیل سلطانیه از معبر به مقصد برای گردشگری است.

او افزود: سلطانیه ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد، لذا بایستی با مرمت هرچه بیشتر خانه‌های قدیمی و افزایش اقامتگاه‌های سنتی از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد؛ به همین منظور تسهیلات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شامل تسهیلات کم‌بهره و معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران این بخش در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: باید به بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در جوامع محلی جهت نشر و تأثیرپذیر کردن فرهنگ بومی به گردشگر داخلی و خارجی و ایجاد احساس رضایت در گردشگر تأکید کرد.

صفوی در بازدید از اقامتگاه سنتی خان یاور گفت: در تلاشیم تا با رفع مشکلات این مجموعه که در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ مترمربع اجرا شده آن را به عنوان یک الگوی موفق تبدیل خانه تاریخی به تأسیسات اقامتی معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.