رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور؛

انقلاب اسلامی ایران بر اساس اعتقادات مردمی شکل گرفت

نیکزاد گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر اساس اعتقادات مردمی شکل گرفت و تا به امروز پابرجا است.

اکبر نیکزاد در سفر به چهارمحال و بختیاری و آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور که در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: ایام ثبت شده در تقویم جمهوری اسلامی ایران، بهترین بهانه است تا افتخارات و رشادت‌های این مرز و بوم را مرور کنیم.

وی افزود: ۱۷ شهریورماه سال ۱۳۵۷، یادآور به خاک و خون کشیده شدن مردان و زنانی بود که خواستار استقلال، آزادی و حکومت اسلامی بودند، ولی پاسخ آنان، گلوله‌های مزدوران رژیم منحوس پهلوی بود که آن‌ها را به شهادت رساند و تعدادی را مجروح کرد، اما مردم انقلابی ایران عقب نکشیدند و این حادثه تاریخی را به گوش جهانیان رساندند.

نیکزاد اضافه کرد: در این روز مزدوران رژیم شاهنشاهی با حمایت اربابان آمریکایی و صهیونیست‌های خون آشام، مردم بی دفاع را به گلوله بستند و خیابان‌های تهران را با خون شهیدان مظلوم گلگون ساختند و این روز به عنوان سند جنایت و وحشی گری رژیم طاغوت در تاریخ ایران برای همیشه ثبت شد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تشکیل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر اساس اعتقادات مردمی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در آن زمان نه سلاحی داشت، نه تانکی، نه گلوله‌ای بلکه تنها سلاح او اعتقاداتش بود و همراهی مردم و بر اساس همین اعتقادات، انقلاب اسلامی ایران پایریزی شد و مردم به خیابان‌ها آمدند و با انجام تظاهرات گسترده مقابل استکبار ایستادند.

نیکزاد تصریح کرد: زنده نگهداشتن این روز‌ها رسالت و وظیفه دینی، ملی و انقلابی است که باید همه نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی گفت: اراده آهنین مردم ایران که برگرفته از اعتقادات اسلامی بود راهی به جز فرار برای آمریکا و نوکرانش باقی نگذاشت و دیدیم که مردم ایران اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروزی انقلاب را شکوهمندانه جشن گرفتند.

نیکزاد بیان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس بر اساس اعتقادات اسلامی شکل گرفت و هر روز از این هشت سال یک تاریخ ماندگار و افتخاری برای هر ایرانی به شمار می‌رود.

وی افزود: رشادت‌های مردم و رزمندگان در این دوران مثال زدنی است چراکه با دست‌هایی خالی مقابل عراق، اسرائیل، آمریکا و همپیمانانش ایستادگی کردند تا ایران اسلامی به پیروزی برسد.

نیکزاد اضافه کرد: ایران اسلامی با تفکر اسلامی و بسیجی مقابل همه این کشور‌ها ایستاد و اگر سالیان سال رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفته شود حق مطلب ادا نمی‌شود.

وی اظهار داشت: یک وجب از خاک کشورمان را به بیگانگان ندادیم و امروز هر ایرانی به هشت سال دفاع مقدس می‌بالد و وجود دو هزار و ۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری در این دوران پر افتخار برای همه ما ستودنی است.

نیکزاد تصریح کرد: بعد از پایان یافتن جنگ تحمیلی، دوران سازندگی آغاز شد و در طول این دوران هر زمان که مسئولان با تفکرات بسجیی و اعتقادات اسلامی حرکت کردند و پا به میدان گذاشتند موفقیت در آن اقدام حاصل شد و در هر جا که غفلت کردند نتیجه‌ای در برنداشته و با شکست مواجه شدند.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور، افزود: رئیس جمهور از ابتدای امر پاسخگوی کلیه امور به مردم بود و در همه عرصه‌ها به میدان آمد تا به صورت جهادی مشکلات موجود را حل کند.

نیکزاد همچنین به نامه بی بی گل اشاره و اضافه کرد: در سفر استانی رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری وقتی ابراهیم رئیسی نامه را از پیرزنی به نام بی بی گل، دریافت نمود به سرعت دستور رسیدگی به درخواست او مبنی بر ساخت منزل مسکونی را صادر کرد و خانه بی بی گل ساخته شد.

وی گفت: فرمول پیروزی کشور ما همان رمز هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است یعنی داشتن روحیه جهادی و تفکر بسیجی که در جامعه کنونی ما و دولت سیزدهم به آن پرداخته شده است.

نیکزاد تصریح کرد: حضور میدانی مسئولان برای حل مشکلات مردمی به صورت جهادی، موجب همراهی مردم با آن‌ها می‌شود.

وی گفت: دولت سیزدهم تحول اقتصادی را در کشور رقم زد، در گذشته ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی به نورچشمی‌ها برای واردات برخی محصولات مانند تلفن همراه اختصاص پیدا می‌کرد، دولت در یک اقدام انقلابی تلاش کرد تا مابه‌تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد به مردم پرداخت شود، این یک انقلاب اقتصادی است و قطعا در کار‌های بزرگ شاهد دست‌انداز نیز خواهیم بود.

نیکزاد به ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با دولت سیزدهم از اقدامات مطلوب آن‌ها و حضور میدانی و جهادی در بین مردم تقدیر نمودند و خواستار حضوری بیش از پیش در بین مردم ایران شدند.

گفتنی است؛ آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور چهارشنبه شانزدهم شهریورماه ۱۴۰۱ همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرکرد با سخنرانی اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با حضور سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

عکاس: احسان کریم‌زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار