پیشتازی بازاریان کهگیلویه و بویراحمد برای بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازاریان و اصناف استان کمیته ویژه‌ای برای ساخت و توسعه عتبات عالیات تشکیل دادند.

حسن حکمتیان به تشکیل و آغاز به کار رسمی کمیته ویژه بازاریان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت، بازسازی و توسعه عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: ۲۵ اتحادیه صنفی کمک‌های خود را ستاد عتبات عالیات استان اهداء می‌کنند.

او می‌گوید: با تشکیل کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ستاد بازسازی عتبات عالیات، کمک‌های متفرقه آن‌ها ساماندهی و به صورت متمرکز به این ستاد اهدا خواهد شد.

حکمتیان درخصوص آخرین وضعیت ساخت درب باب المهدی حرم امامین عسکریین (ع) گفت: این درب ۷۰ درصد پیشرفت دارد و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال در آیینی به شهر کاظمین در کشور عراق منتقل شود.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: این درب با ابعاد ۳ در ۴.۵ سانتیمتر از چوب بِر‌ِمه ساخته شده و مراحل مینا کاری با نقره، مس و طلای آن نیز با کمک هنرمندان استان اصفهان در حال انجام است.

این مقام مسئول به اجرای طرح بنای نور با همکاری بانک رسالت برای کمک به ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات اشاره و اضافه کرد: در این طرح به متقاضیان این طرح تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون ضامن و سود، تسهیلات ارائه و اقساط آن نیز با توافق بانک تعیین می‌شود.

ارشدی، رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد هدف اصلی از تشکیل کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ستاد بازسازی عتبات عالیات را انسجام بخشی به کمک‌های اصناف و بازاریان در بازسازی و توسعه عتبات عنوان کرد و گفت: در این رابطه بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ بازاری در استان مشارکت کنند.

او اصناف را دز زمینه کمک به مستمندان و نیازمندان پیشگام دانست و افزود: تاکنون کمک‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته اند که از آن جمله می‌توان به کمک در زلزله سی سخت و سیل اخیر در استان اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.