الزامی برای خرید لباس فرم مدارس نیست

مدیرکل آموزش و پروش البرز گفت: تهیه و خرید لباس فرم مدارس از مراکزی که تأیید اصناف دارد انجام شود، هرچند در این زمینه هیچ اجباری وجود ندارد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: الزامی برای لباس فرم مدارس نیست اما اگر دانش آموزی اقدام به تهیه لباس کرد لباس مدارس را از مراکزمعتبری که اصناف تایید و به ما اعلام می‌کند خریداری کنند و  اولیا فرمی را تهیه کنند که شأن دانش آموز حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که مقدمات بازگشایی مدارس در تابستان برای تمامی مقاطع فراهم شده است، افزود: ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام کتاب و کلاس بندی از جمله مواردی است که دستورکار قرار گرفته است، همچنین در فرصت باقی مانده سایر نیاز‌های این حوزه برطرف می شود.

حجر گشت  با بیان این که بعد از گذشت دو سال امسال مدارس کاملا به صورت حضوری خواهد بود، می گوید: دو سال گذشته در شرایط کرونایی بودیم، با توجه به این که مسائل و مشکلاتی هست که ما هم در استان مشکل فضای آموزشی را داریم، تمامی تدابیر را اندیشیدیم که هیچ دانش آموزی با مشکل رو به رو نشود.

حجر گشت با اشاره به این موضوع که در بعضی مناطق تراکم دانش آموزی بالایی را داریم، افزود: همچنین بعضی معلمان نیز بازنشسته شده‌اند، اما برخی دیگر استقرار خدمت گرفته اند.

او با بیان این که استانداری متولی اصلی سرویس مدارس خواهد بود که تحت عنوان کار گروه ماده ۸ انجام می‌شود، می گوید: سازمان‌هایی مثل استانداری، فرمانداری، تاکسیرانی، حمل و نقل در این حوزه دخیل هستند.

حجرگشت افزود:  هزینه سرویس‌ها برای آموزش و پروش نیست و شرکت‌های حمل و نقل در این زمینه صاحب قرارداد هستند و آموزش و پرورش نقش واسطه را ایفا می‌کند. در این میان هماهنگی‌ها با محوریت انجمن و اولیا مدارس در حال انجام است که مشکل سرویس مدارس را نیز حل کنیم.

حجرگشت در رابطه با مبالغی که مدارس دولتی موقع ثبت نام می‌گیرند،گفت:  مدارس دولتی قاعدتا نباید پولی بگیرند اما با توجه به هزینه‌هایی که مدارس دارد و مشکلات مالی که ما داریم از مهر به بعد در قالب کمک‌ها به انجمن اولیا و مربیان کاملا داوطلبانه و الزامی برای پرداخت نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۱۳:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
بخدا که الزامی تازه کمک به مدرسه هم اجباری ازمون می گیرن شاید یک خانواده واقعا ب نون شبش محتاج باشه اخه انصاف که کمک ب مدرسه هم اجباری بگیرن اگرم کمک ب مدرسه ندی ابروی بچمون میخوان ببرن توروخدا ی فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
اولن لباس الزامی کردن مخصوصن مدیر مدرسه اجبار کرده بعد توی این وضیعت یه لباس یا روپوش500هزار تومن لطفن رسانه ای کنیدتوی این شرایط گرونی اقتصاد مردم متوجه بشن مدارس بخاطر گرفتن درصد از خیاطان اجبار میکنن