بازدید معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پروژه‌های مسکن شهری

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهت بازدید از پروژه‌های مسکن شهری این بنیاد در آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرد.

براساس این گزارش در این سفر یک روزه، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن شهری ارومیه طی سفر به شهرستان ماکو از روند پیشرفت اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ماکو بازدید کردند.

جعفر برزگر، در این بازدید ضمن تشریح عملکرد یکساله حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: با توجه به رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با توجه به اینکه دولت مردمی عنایت ویژه‌ای به موضوع مسکن دارد خوشبختانه با یاری مدیران و کارشناسان امر توانستیم یک هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن، شاهد آیین کلنگ زنی آن در استان باشیم.

وی با تشریح اعتبارات این طرح، افزود: برای اتمام این طرح، ۱۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که از طریق تسهیلات بانکی و آورده مردمی تامین می‌شود؛ البته مسوولیت تامین زمین برای ادامه احداث این واحد‌ها در تمام  شهر‌های استان بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است. از مجموع  ۲۸ شهر استان فقط در  ۴ شهر  زمین تامین و  به متقاضیان موثر  تخصیص داده شده است.

برزگر در رابطه با اختصاص زمین برای احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن، تاکید کرد: در همین رابطه ۴ شهر سهم اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و چهار شهر منطقه آزاد ماکو بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عزم جدی برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور دارد، اضافه کرد: سهم آذربایجان‌غربی از این تعداد ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی است که این اقدام نقش بسزایی در مقاوم سازی و حتی مهاجرت معکوس به روستا‌ها ایفا می‌کند.

 سهرابی  معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی جهت تامین مسکن مناسب برای مردم با سرعت در حال پیگیری و اجرا است و تعامل دستگاه‌های اجرایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شتاب بیشتری به اجرای طرح و تامین مسکن مناسب برای مردم استان خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.