ضرورت ارتقای سلامت محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر افزایش سطح بازیافت پسماند به عنوان ضرورت ارتقای سلامت محیط زیست تاکید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از ارتقای سطح بازیافت پسماند‌ها و استفاده از دانش روز و تکنولوژی‌های مدرن در این زمینه به عنوان یکی از الزامات و ضرورت‌های ارتقای سلامت محیط زیست یاد کرد.

اشرفی گفت: در کشور‌های پیشرفته و صنعتی جهان میزان دفن زباله‌ها در طبیعت به پایین‌ترین حد رسیده و پس از انجام فرایند‌های مرتبط با مدیریت پسماند، زباله‌هایی که فاقد قابلیت بازیافت می‌باشند، در نیروگاه‌های زباله سوز تبدیل به بخار آب شده و به چرخه طبیعت باز می‌گردند.

او می گوید: تهدید پسماند‌ها به خصوص زباله‌های عفونی و بیمارستانی باید با جدیت مد نظر مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

به گفته او در صورت ادامه روند کنونی، دیر زمانی نخواهد بود که نیاز به مراکز جدید دفن خودنمایی خواهد کرد، حال آنکه میزان دفن کنونی نیز تهدید‌ها و چالش‌های خاص خود را به همراه داشته و سلامت عمومی جامعه را در معرض تهدید و آسیب قرار داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار برنامه ریزی به منظور انتقال دانش و تجربه از کشور‌های پیشرفته و صنعتی جهان در حوزه مدیریت پسماند شد.

او گفت: برخی کشور‌های پیشرفته در این زمینه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده اند و کشور ما که از کشور‌های در حال توسعه است، می‌تواند با استفاده از تجارب دیگر کشور‌ها و با اتکا به دانشمندان و مهندسین داخلی به این سمت حرکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.