واحد فرآوری تخم مرغ در قزوین راه اندازی می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان؛ واحد فرآوری تخم مرغ در قزوین احداث و راه اندازی می‌شود.

 

آبرادات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک واحد فرآوری تخم مرغ با بکارگیری از علوم روز دنیا در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان در این استان احداث و راه اندازی خواهد شد.

مصلایی افزود: این واحد صنایع فرآوری و بسته بندی تخم مرغ در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی کاسپین احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری ثابت از سوی بخش خصوصی در این واحد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و این واحد هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مصلایی گفت: این واحد قادر است ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ را بسته بندی و ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن از این محصول را فرآوری کند که باعث ایجاد ارزش افزوده در صنعت مرغداری استان قزوین خواهد شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: تولید تخم مرغ مایع پاستوریزه، پودر تخم مرغ، پودر پوست تخم مرغ و سایر تفکیک و جداسازی سفیده و زرده تخم مرغ برای استفاده در صنایع دیگر از ویژگی‌های این واحد صنعتی است.

به گفته وی، فراهم کردن امکان صادرات و بهداشتی شدن فرآیند مصرف تخم مرغ که از بار میکروبی آن جلوگیری می‌کند، از دیگر مزایای این واحد است تحولی عظیم در صنعت تخم مرغ ایجاد می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با راه اندازی این واحد صنعتی زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.