آمادگی ۹ فروند بالگرد اورژانس هوایی در پایانه های مرزی

وزیر بهداشت گفت: امکانات خوبی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین در پایانه‌های مرزی فراهم شده است.

عین اللهی گفت: از نیمه خردادماه و در جلساتی که در عراق داشتیم، آمادگی خودمان را برای اعزام نیرو‌های بهداشتی و درمانی در ایام اربعین اعلام کردیم، برای هر یک از کادر بهداشتی و درمانی که در مناطق مرزی به زائران اربعین خدمت کند، ماموریت محاسبه می‌شود.

او اظهار داشت: نماینده ویژه وزارت بهداشت برای اقدامات لازم جهت خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین منصوب کردیم که از دو سه ماه قبل، جلسات هماهنگی و بازدید از زیرساخت‌های مناطق مرزی انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه امکانات خوبی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین در پایانه‌های مرزی فراهم شده به گونه‌ای که دو هزار و ۶۱۱ نیروی اورژانس، ۳۵۳ پزشک، ۸۴۵ نیروی بهداشتی، ۲۳۴ دستگاه آمبولانس، ۳۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات لازم و ۳۸ دستگاه موتورلانس در این پایانه ها، آماده هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی ۹ فروند بالگرد اورژانس هوایی در پایانه‌های مرزی، یادآور شد: علاوه بر این، سه فروند هواپیما نیز برای انتقال مصدومان انتقالی در حالت آماده باش قرار دارند. همچنین ۸ بیمارستان صحرایی در این پایانه‌ها با مشارکت سپاه پاسداران، ارتش، فراجا و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برپا شده است.

عین اللهی یادآور شد: باتوجه به احتمال گرمازدگی زائرین اربعین، امکاناتی از جمله پانل‌های خنک کننده در مرز شلمچه، در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: توصیه ما به زائرین این است که حتما در ساعات آفتابی، راهپیمایی نکنند، بیمارانی که دارو‌های خاص مصرف می‌کنند، حتما دارو‌های خود را به همراه داشته باشند، در طول مسیر هم  نکنند به مقدار نیاز، غذا مصرف کنند تا دچار مشکل نشوند، از رعایت بهداشت در موکب ها، اطمینان حاصل کنند و در صورت خستگی و سردرد، حتما استراحت و نوشیدن فراوان مایعات و آب را در دستور کار خود قرار دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار