پرداخت حقوق نجومی به اعضای هیئت علمی صحت ندارد

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برخی افراد حقوق اساتید را نجومی می‌دانند؛ در حالی که در خارج از کشور ۵ تا ۱۰ برابر آن به اساتید پیشنهاد می‌شود.

مهدی رفیع زاده در نشست اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رئیس جمهور گفت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۵۳۰ عضو هیئت علمی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول فعالیت و تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در تغییر دولت، وزراء و برخی از مسئولان بلند پایه تغییر می‌کنند؛ بنابراین اگر طرز تفکر بدنه کارشناسی تغییر نکند، شاهد تغییرات موثر در تصمیم‌ها نخواهیم بود.

رفیع زاده عنوان کرد: امسال بنا به درخواست وزارت علوم، آمار اعضای هیئت علمی مهاجرت کرده یا قطع همکاری (به هر دلیل) تهیه شد. حدودا ۷ درصد کل اعضای هیئت علمی در این آمار قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در این جمع افراد جدید، قدیمی و بازنشسته نیز وجود دارند که هر یک به دلایلی مهاجرت کرده اند.

او تاکید کرد: برخی افراد حقوق اساتید را نجومی می‌دانند؛ در حالی که در خارج از کشور (حتی حوزه خلیج فارس) ۵ تا ۱۰ برابر آن به اساتید پیشنهاد می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: انگیزه‌های بیرون دانشگاه و خارج از کشور باعث شده اند که رغبت به عضویت کم شود و یا متقاضیان با کیفیت پایین افزایش یابند.

رفیع زاده گفت: تصمیمات اشتباه که هنوز هم تبعات آن ها وجود دارد، مانند طرح تمام وقت ویژه در پایان دولت دوازدهم و حذف برخی امتیاز‌ها خصوصا در موضوع خانواده اعضای هیئت علمی، موجب شده اند تا موضوع دلسردی و مهاجرت اساتید مطرح شود.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: امیدواریم که  موضوعات استخدام اعضای خوب هیئت علمی، پذیرش دانشجوی خوب، کمک به آمایش آموزش عالی، اجرایی شدن نقشه جامع کشور و حضور افراد خانواده در کنار اعضای هیئت علمی پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار