صدور نخستین پروانه الکترونیکی اشتغال در چهارمحال و بختیاری

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از صدور نخستین پروانه حقیقی اشتغال به کار مهندسان به صورت الکترونیکی در استان خبر داد.

اسکندر امینی اظهار داشت: اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای متقاضیان اعم از اشخاص حقیقی که برای اولین بار متقاضی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند، امکان بارگذاری مدارک و مستندات را از طریق درگاه spamak.mrud.ir فراهم آورده است.

وی افزود: برای سهولت و شفافیت در کار، تمامی اقدامات از طریق این درگاه امکان پذیر است و مهندسان دیگر مراجعه حضوری به سازمان نظام مهندسی نخواهند داشت.


بیشتر بخوانید


امینی اضافه کرد: با اطلاع رسانی به تمامی اعضا از مجاری مختلف خبری، در جلسات متعدد با دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، آموزش لازم به کاربران سازمان نظام مهندسی و کاردانی برای صدور پروانه‌های اشتغال به کار ارائه شده است.

وی گفت: با راه اندازی این سامانه ۱۵ پروانه اشخاص حقیقی از طریق سامانه سپامک صادر شده است و در ماه‌های آینده برای سایر پروانه‌های اشتغال به کار مهندسی حقیقی و حقوقی شامل تمدید و ارتقا نیز از طریق همین سامانه، به مرحله اجرا خواهد رسید.

امینی ادامه داد: پیش از این زمان زیادی صرف بررسی پرونده‌ها و صدور پروانه‌ها به صورت دستی و همچنین رفت و آمد و پیگیری متقاضیان می‌شد که با راه اندازی این سامانه در همه موارد صرفه جویی و از تخلفات احتمالی برخی سوء استفاده کنندگان هم جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
سامانه سپامک ، خطاها و باگ های نرم افزاری زیادی دارد .