اعتیاد نخستین عامل طلاق در کاشان است

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: اعتیاد، خیانت و بیکاری سه عامل نخست طلاق در کاشان است.

ام‌البنین متقی نژاد با تاکید بر اینکه طلاق نیز مثل ازدواج چند وجهی است گفت: عدم مسئولیت پذیری و نبود مهارت‌های ارتباطی، دخالت اطرافیان به‌ویژه خانواده‌ها، بی‌توجهی متقابل زن و مرد به یکدیگر، طلاق عاطفی، خشونت، بی‌احترامی و نبود تعهد به ترتیب از چهارمین تا دهمین عوامل طلاق خانواده‌ها در کاشان است.

او ضرورت آموزش پیش از ازدواج را علاوه بر زوجین برای خانواده‌های آن‌ها نیز قبل از آغاز زندگی مشترک ضروری دانست و افزود: از یکم فروردین تا ۲۷ مردادماه امسال ۶۵۸ مورد در سامانه تصمیم (خوداظهاری خانواده‌ها برای
طلاق توافقی و یکطرفه) وارد شدند که ۲۳ مورد آن سازش کردند، ۳۱۳ پرونده با وجود مشاوره سازش نکردند (وارد روند قضایی شدند) و مابقی نیز همکاری نداشتند.

به گفته او، آمار طلاق در سامانه تصمیم آمار قطعی طلاق در کاشان نیست.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: مناسبات بومی شهرستان و منطقه نیر علاوه بر لحاظ کردن موارد علمی و حرفه‌ای مشاوره به زوجین باید رعایت شود.

متفی‌نژاد مشاوره قبل از ازدواج به‌ویژه بسته‌های آماده شده اداره بهزیستی، برگزاری آزمون شخصیت و بررسی طرح‌واره‌های دو‌طرف و بررسی ۱۶ آیتم را قبل از ازدواج الزامی دانست و افزود: آشنایی و نامزدی زوجین هر کدام جداگانه باید سه تا شش ماه و دوران عقد یک تا دو سال برای شناخت زوجین از یکدیگر انجام شود.

او همچنین هزار و ۵۶۷ مورد آمار ورود طلاق در سامانه تصمیم را از یکم فروردین تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ یادآور شد و گفت: ۱۴۰ مورد از این تعداد سازش کردند، یک هزار و ۱۸۶ مورد سازش نکردند و مابقی نیز عدم همکاری با مراکز و مراجعه را داشتند.

به گفته او، چهار مرکز مشاوره در شهرستان موارد ثبت شده زوجین در سامانه تصمیم را پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.