انیمیشن «پسر دلفینی» جایزه آرتک روسیه را از آن خود کرد

تهیه‌کننده انیمیشن «پسر دلفینی» گفت: انیمیشن «پسر دلفینی» از بین تمام فیلم‌های اکران شده در روسیه جایزه آرتک را از آن خود کرد.

۹ شهریور بود که انیمیشن پسر دلفینی برای اکران از سینما‌های ایران سر درآورد. در روز‌های ابتدایی اکران  پنج سالن سینما پر شد و توانست در روز افتتاحیه هزار و ۵۰ بلیت به فروش برساند.

محمد‌امین همدانی، تهیه‌کننده انیمیشن پسر دلفینی در برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره میزان فروش این انیمیشن گفت: در گیشه روسیه ۱.۷ میلیارد دلار فروش داشتیم. این مبلغ در در پلتفرم‌ها و تلویزیون نزدیک یک میلیارد تومان بود. این انیمیشن در ۲۷۰۰ سالن سینما در حال اکران بود. از طرفی، مدت زمانی که روسیه برای اکران درنظر می‌گیرد، از دو هفته بیشتر نمی‌شود.

محمد‌امین همدانی ادامه داد: از سال ۱۹۲۶ کمپی به راه افتاده که در آن کودکان با استعداد روسیه و تعدادی از کشور‌های آسیای میانه شرکت می‌کنند و آثار اکران شده را در معرض رای‌گیری قرار می‌دهند. انیمیشن پسر دلفینی از بین تمام کار‌های روسیه انتخاب شد و جایزه آرتک را از آن خود کرد.

وی افزود: با کشورهایی مثل کره جنوبی، اسپانیا، تایوان، مغولستان و اندونزی در حال آماده‌سازی برای اکران هستیم و می‌خواهیم با کشور‌هایی مانند چین و کشور‌های عربی برای اکران قرارداد ببندیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.