امسال ۵۶ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۵۶ کیلومتر بزرگراه در این استان در دست اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محبوب حیدری گفت: ۱۵ کیلومتر از این بزرگراه مربوط به شهرستان گرمی است و بدلیل پذیرش نشدن مدارک و مستندات شرکت کنندگان در مناقصه دوباره مناقصه آن تجدید شده است که پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تهاتر نفتی برای طرح‌های بزرگراهی استان اردبیل خبرداد و گفت: از محل تهاتر نفت در بودجه ۱۴۰۱ برای پروژه بزرگراهی گرمی – بیله‌سوار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، اردبیل – مشگین‌شهر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اردبیل – سرچم چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل– مشگین‌شهر مطلوب است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این بزرگراه به بهره‌برداری برسد.

او درباره عملیات اجرایی جاده پارس‌آباد- سربند و مشگین‌شهر گفت: در کنار تکمیل مطالعات، احداث بزرگراه در این مسیر در حال اجراست که پیش‌بینی شده تا پایان سال ۲۰ کیلومتر آن به روی خودرو‌ها گشوده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می‌گوید: در طرح چهارخطه گرمی - بیله‌سوار هم پیمانکاران در ۲ قطعه فعال هستند و کار‌ها به شکل مطلوب پیش می‌رود.

حیدری افتتاح ۵۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان را یادآور شد و گفت: اعتبار این پروژه ۱۰هزار میلیارد ریال بود که جهت استفاده مردم به روی خودرو‌ها گشوده شد.

او با بیان اینکه احداث بزرگراه و آزادراه از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل در راستای افزایش ایمنی است گفت: احداث و اجرای بزرگراه در این استان از شمال تا جنوب از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین در تمامی شهرستان‌ها برای ساخت و تولید مسکن ملی خبر داد و گفت: در سایه همکاری و حمایت مسئولان استانی در هیچ یک از شهرستان‌های استان مشکلی در تولید و اجرای پروژه نهضت ملی مسکن نداریم.

حیدری تامین زمین برای ساخت مسکن ملی را رایگان اعلام کرد و گفت: دولت علاوه بر این تسهیلات و مساعدت‌های جدیدی را نیز برای حمایت از متقاضیان مسکن در نظر گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.