پد بالگرد مرکز اورژانس البرز تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز از افتتاح پد بالگرد مرکز اورژانس البرز تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

ابوالفضل فانی، مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از پد بالگرد مرکز اورژانس البرز گفت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت عملا در شاهراه ارتباطی تهران با ۱۷ استان قرار دارد که این مجاورت سبب شده است موضوع خدمات رسانی در سوانح از اهمیت بالایی برخوردار باشد و از سویی ترافیک عبوری از آزاد راه تهران - قزوین حدودا چهار برابر ظرفیت نرمال می باشد.

او افزود: ترافیک عبوری بالای این محور سبب شده امداد رسانی جاده ای توسط نهادهای خدمات رسان از جمله؛ اورژانس و هلال احمر با تاخیر مواجه شده و عدم امکان امداد رسانی به موقع در نهایت سبب افزایش تلفات فوتی در حوادث رانندگی خواهد شد.

فانی گفت: با توجه به اینکه امداد رسانی به موقع و کاهش آمار فوتی ها در سوانح رانندگی از برنامه های استاندار البرز می باشد بنابراین در جلسات متعدد شورای ترافیک استان و کمیسیون ایمنی و سوانح جاده ای بر این امر مهم تاکید و به کلیه مدیران استانی و نهادهای متولی در جهت مدیریت یکپارچه تکلیف کردند و گزارش اقدامات نهادهای متولی را بطور ماهانه و منظم رصد می کنند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز از نخستین اقدامات استاندار البرز در راستای کاهش تلفات رانندگی و امداد رسانی به موقع در حوادث رانندگی می توان به راه اندازی دو پد بالگرد در ری زمین و مرکز اورژانس اشاره کرد.

فانی با بیان اینکه ساخت پد بالگرد ری زمین نیز در مرحله امکان سنجی و موقعیت سنجی می باشد، افزود: با توجه به حجم عبوری و ترافیک بالای جاده کرج - چالوس و یک طرفه شدن جاده در روزهای پایانی و ایام تعطیلات جوابگوی نیاز حادثه دیدگان شده و عملا بیشترین کارائی را به دنبال داشته باشد.

فانی در خصوص پد بالگرد مرکز اورژانس گفت: عملیات اجرایی این پد در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در مدت ۲۷ ماه از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز افزود: در این راستا با تشکیل جلسات هفتگی منظم تلاش شده روند اجرای طرح تسریع شود به نحوی که قرار است تا اواخر شهریور ماه به پیشرفتی بالغ بر ۹۷ درصد برسیم و عملا قابلیت بهره برداری از پد در شهریور ۱۴۰۱ فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.