معاون ترافیک پلیس راهور تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مبلغ جریمه‌ها بازدارنده نیست/ بی‌توجهی رانندگان به پارک دوبل عامل افزایش ترافیک

سرهنگ همه خانی گفت: زمانی که راننده ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شود برایش مهم نیست؛ میزان جریمه باید به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف ندهد.

سرهنگ همه خانی گفت: زمانی که راننده ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شود برایش مهم نیست؛ میزان جریمه باید به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف نده.

سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و ترافیک پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دوبل پارک کردن برخی خودرو‌ها در خیابان‌های پایتخت چه مقدار در افزایش ترافیک تاثیر دارد؟ اظهار کرد: دوبل پارک کردن خودرو‌ها در افزایش ترافیک تاثیر بسیار زیادی دارد که موجب سدمعبر می‌شود و همچنین با اینکه تابلو پارک ممنوع هم وجود دارد، اما تعدادی از رانندگان توجهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این بی توجهی رانندگان به چنین موضوعاتی دست به دست هم می‌دهند تا ترافیک افزایش پیدا کند، متاسفانه پلیس راهور بار‌ها اعلام کرده که مبلغ جریمه باید بازدازنده باشد به طوری که یک اعمال قانون در کاهش جریان ترافیک اثرگذار باشد.

معاون پلیس راهور تهران تاکید کرد: برخی اوقات، اعمال قانون اصلا برای مالک وسیله اهمیتی ندارد برای مثال زمانی که ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شود برای فرد مهم نیست به همین دلیل باید میزان جریمه به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف ندهد.

پیشتر سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران گفته بود که توقف غیرمجاز و دوبل حتی برای چند دقیقه نیز می‌تواند سبب اخلال در ترافیک شود، این موضوع در ساعات ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی به مراتب بیشتر خودش را نشان داده و باعث ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
همین الان که میگین مبلغ جریمه ها کمه، کلی مامور هستند که بیخود و بیجهت جریمه میکنن.وای به روزی که جریمه گرون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
سلام دست بردارید میخایید دوباره جریمه هارو زیاد کنید؟؟به این بهانه مگه ما چقدر درآمد داریم شما جریمه های دویست هزارتومانی ام دارید کم مردمو جریمه نمیکنید؟؟خجالت بکشید تو این اوضاع اقتصادی مردم پول بنزین ندارند شما هم میخایید فقط از مردم پول بگیرید؟؟دست بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
هرکی به فکرخیشه،کوسه بفکرریشه.جریمه که بالا میره،نرخ هم بالا میره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
نخیر اینطوری نیست تا وقتی پارک کنار خیابون شده پارکینگ مفت و مجانی کسبه همینه حالا یادگرفتن با گذاشتن کله قندی و مانع پارک دیگران میشن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
با سلام، به نظر می‌رسد، اختصاص دادن نمره‌ی منفی به گواهینامه‌ی رانندگان متخلف، بازدارنده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
مشکل ترافیک کمی قیمت جریمه نیست اگر در خیابانی ما شاهد پارک دوبل هستیم اولین دلیلش به خاطر نبودن فضای کافی برای پارک است
تعداد خودرو ها در ایران توی این ده سال اخیر ده برابر شده اما عرض خیابان‌ها همانست و طبیعی است که ترافیک ایحاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
اگه به جای ۴٠ باشه ۴ میلیون دیگه حل میشه ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
والله جریمه کاری را دارست نمیکند و خدای نکرده. موجب رشوه به. دستگاه مسیول یا فرد خاطی هم میشود..ماشین را بخوابانید و هرساعت که دیرتر برای دریافت خدرو خود امدند ،، جریمهای در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
بله در مورد بازدارنده ما فهمیدیم دو و یا بیشتر معنی داره اول اینکه بازدارنده یعنی پول بیشتر تو خزانه وزارت کشور که معنی درست تری هست ولی بازدارنده به معنی اینکه جلوی خفت گیر و دزد رو بگیره معنی ضد رفعت اسلامی هست . تکلیف خودتون با خودتون رو شن هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
آره راست میگه طفلک بازدارنده نیست یا جیبتان پر نمیشه همه چیز گرونه حیف شما هم از این بلبشو ها چیزی گیرتون نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
شدیدا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
مگر ۴۰ هزار جریمه هم داریم چرا دروغ می گوئید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
معلومه که وضع خودشون خیلی خوبه که ۴۰ هزار براشون چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
من که ماشینم توی خونه پارک بوده و برام پیامک جریمه اومده باید چیکار کنم؟؟؟
۶۰ تومن جریمه رو باید ۲۰۰ تومن پادویی کنم اینور اونور کنم تا ثابت کنم ماشینم توی خونه بوده بهتره همون ۶۰ تومن رو بریزم بحساب
ممکنه افسراتون رو که جریمه مینویسن بگید یکم دقت کنن این یعنی حق الناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
علت افزایش ترافیک خودتونم می دونید به خوبی که چیزی دیگر است... نبود معماری درست و تراکم فروشی و هزار ناراستی دیگه. حالا باید جورشو مردم بکشن ولی دیگه بعضی جاها چاره ای جز پارک دوبله براشون باقی نمونده و مجبورند به هر قیمتی دوبله پارک کنند.
عزیزان پلیس ما هم نه برای پاک کردن صورت مساله (چون صورت و مخرج مساله در شهرداری ها پیچیده شده ولی تبعاتش را مردم و پلیس باید بپردازند) بلکه برای درمان مسکن وار (نه درمان ریشه ای و قطعی) سریع مجاب می شوند که جریمه ها بازدارنده نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
خواهشا برای محله های تجاری پارکینگ عمومی درست کنید واقعا حتی جای پارک دوبله هم گیر نمیاد بخدا خیابان ها و اتوبان ها پر از خودرو شده خواهشا خواهشا پارکینگ های عمومی بزرگ احداث کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
واقعا پارک دوبله و سرعت غیر مجاز که نهایت باعث تصادف می شود دو عامل اصلی در اختلال در حمل و نقل داخل شهری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
قانون را درست نخوندید ، کسی که دوبل و داخل پیاده رو و اینها پارک کنه ماشینش باید با جرثقیل به پارکینگ منتقل بشود ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات که شما اینکار را ممنوع کردید. وقتی طرف مجبور بشه دنبال ماشینش بدوه دیگه از این کارها نمی کنه. از طرفی اگر موجب سد معبر بشه جرم است ولی شما برخورد نمی کنید. شما باید اونهایی که پارک دوبل و داخل پیاده رو پارک می کنند به پارکینگ منتقل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
جناب سرهنگ افزایش جریمه راکار نیست باید بر افزایش فرهنگ رانندگی کار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
خیابانهای درون و برونشهری، به ویژه در کلان شهرها، گنجایش ترافیک این حجم خودرو که هر روز بیشتر می شود را ندارد. پس از چند سال، شنبه این هفته، از تهران رفتیم شمال، 9 ساعت در ترافیک وحشتناک بودیم تا به مقصدمان نوشهر رسیدیم. و روز سه شنبه 11ساعت در مسیر برگشت بودیم. بیشتر از 30 لیتر بنزین 1500 تومانی ندادند و در پایان پیامک جریمه سرعت در تونل برایمان امد. وقتی برای استراحت و خلاص شدن از شر ترلفیک قصد داشتیم در جنگلهای کنار جاده ای عباس آباد، نفسی تازه کنیم با انبوهی از زباله و پوشکهای بچه که در همه جای جنگل و تا دور دستها پراکنده شده بود مواجه شدیم. خلاصه تراقیک، نبود پمپ بتزین و ترس از خاموش شدن ماشین بویژه در تونل های مسیر، سفر را بر ما بسیار تلخ کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
پلیس در جهرم اصلا به پارک دوبله در شلوغ ترین خیابان ۲۲ بهمن و خیابان جمهوری واکنش نشان نمی دهد وحرکت کند است وفقط نیم ساعت در این دو خیابان در ۲۴ ساعت حضور دارد و بقیه خواب
آخرین اخبار