معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

هدف اصلی ما اتصال دانش بنیان به سیاست‌های کلان است/ شرکت‌ها از نخبگان و جوانان با استعداد استفاده کنند

سورنا ستاری، گفت: شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی و آی‌تی باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کرده و از نخبگان و جوانان با استعداد استفاده کنند.

سورنا ستاری گفت: در حال حاضر دانش بنیان تبدیل به یک فرهنگ شده است و این فرهنگ در سالیان گذشته توسعه پیدا کرده است. اقتصاد دانش بنیان بزرگ است و عدد آن بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: هدف اصلی ما اتصال دانش بنیان به سیاست‌های کلان است و این موضوع هدف اصلی قانون اقتصاد دانش بنیان است. تاثیر گذاری پول بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی است و قوانین با نوآوری در دنیا مخالفت داشته است.

او افزود: قانون جهش اقتصاد بعد از سالیان طولانی به نتیجه می رسد. در حال حاضر ۷۲۴۵ شرکت دانش بنیان و دو هزار شرکت خلاق و بین هشت تا ده هزار استارت آپ در کشور مشغول به فعالیت هستند. فقط با صنعت دانش بنیان برای دانشجویان کار ایجاد می‌شود.

او گفت: نخبگان استارت آپ ها را خلق کرده اما در زمینه استادان جوان دچار مسائلی بوده و باید راه حل هایی برای این موضوع درنظر بگیریم شرکت‌هایی در بیوتکنولوژی و آی تی داشته و باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کرده و این شرکت‌ها باید از نخبگان و جوانان با استعداد استفاده کنند.

ستاری ادامه داد: بخش خصوصی باید از دانشگاه‌ها حمایت کنند و مراکز دانشگاهی نباید متکی به دولت باشد. اولین جلسه شورای راهبردی با عنایت رییس جمهور برگزار شده است و وزارت خانه های علوم و بهداشت همکاری خوبی با معاونت علمی دارند.

او گفت: حوزه نفت پیچیده است و شرکت هایی که سالیان دراز با خارجی ها همکاری داشته قوی هستند. استاندارد ها در دست و تحت نظر صاحبان است.

او افزود: گواهی تطابق و توسعه استاندارد های ملی از جمله اقدامات انجام شده در معاونت علمی است و باید فرهنگ و زیست بوم تغییر کند.

ستاری اضافه کرد: در حال حاضر شرکت هایی در حوزه نفت بزرگ و با شرکت های دولتی رقابت داشته و این شرکت ها محصولات خود را صادر می کنند.  درگیر کردن صنایع بزرگ در دانش بنیان مانند صنایع معدن و کشاورزی است و اتفاقات خوبی در حوزه خودرو در حال رخ دادن است اما با سطح ایده آل فاصله داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار