درجریان سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست

پنج دستگاه اندازه‌گیری و پایش در پالایشگاه اصفهان افتتاح شد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بازدید از پالایشگاه اصفهان، پنج دستگاه اندازه‌گیری و پایش را در این پالایشگاه افتتاح کرد.

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر خود به اصفهان، از پالایشگاه اصفهان بازدید کرد و پنج دستگاه اندازه‌گیری و پایش ترکیبات آلی فرار که به صورت برخط بر سامانه سازمان حفاظت محیط زیست کشور طراحی شده را افتتاح کرد؛ با این روش به صورت ۲۴ ساعته پالایشگاه اصفهان پایش می‌شود.

در جریان این بازدید علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: دولت دستاورد‌های زیادی در یک سال گذشته داشته است که مردم و نمایندگان آن‌ها را تایید می‌کنند. دولت با همه ظرفیت در حال خدمت رسانی است و دولتمردان طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور حرکت می‌کنند.

او ادامه داد: استان اصفهان طرح‌های متعددی در هفته دولت داشت، اما امروز ابتدا یک طرح پست برق در یکی از مناطق مرکزی اصفهان افتتاح شد که به بهبود برقرسانی چندین منطقه کمک می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: همچنین ایستگاه اندازه گیری و پایش جوی نیز توسط پالاشگاه اصفهان راه اندازی شد که در این طرح آلاینده‌های جوی کاملا رصد می‌شود و چهار سامانه در محدوده پالایشگاه و یک سامانه در خارج پالایشگاه قرار گرفته و با هدف شفاف سازی و راستی آزمایی فعالیت می‌کند همچنین اطلاعات آن بصورت برخط توسط اداره کل محیط زیست اصفهان رصد می‌شود تا خیال مردم آسوده باشد.


او با اشاره به اینکه این طرح‌ها ارمغان دولت سیزدهم در اصفهان بود که به مردم این استان تقدیم شد، گفت: دولت همه تلاش خود را می‌کند. اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام گرفته و ظرفیت‌های بسیاری از نظر نیروی انسانی، منابع و توسعه یافتگی دارد. اصفهان شهری است که نسبت به نظام و دین ادای دین کرده و انتظار می‌رود که نظام به فکر شهر اصفهان و شهرستان‌های مختلف استان باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به نمایندگی از دولت می‌گویم که نظام با همه ظرفیت در کنار مردم اصفهان و در همه مسائل است و امیدواریم با همتی که استاندار دارد و با تلاش و پیگیری نمایندگان و وظیفه و تکلیفی که دولت دارد روز‌های خوشی برای اصفهان و کشور رقم بخورد.

سلاجقه گفت: در مسئله آب، طرح جامع و بسته‌ای که توسط وزارت نیرو برای موضوع آب اصفهان تدارک دیده شده به زودی رونمایی می‌شود.

او اضافه کرد: تهیه این بسته در سفر استانی رییس جمهور وعده داده شد و مراحل آن در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری در حال انجام است و حتی بخشی از فرایند سخت افزاری آغاز شده و در آتیه نزدیک این اتفاق می‌افتد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی و زاینده رود نیز یکی از سرمایه‌های عظیم تنوع زیستی استان اصفهان هستند، گفت: از وزارت نیرو می‌خواهیم که مساله حقابه تالاب گاوخونی را در محل ابتدای تالاب تحویل آن دهد، زیرا در طول مسیر رودخانه، برداشت آب می‌شود و ما آن را نمی‌پذیریم.

سلاجقه اظهار کرد: در بحث مدیریت پسماند هم دیروز کارگروه پسماند کشور در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد. در یک ساله دولت سیزدهم، ۱۳ جلسه در این زمینه برگزار شده درحالیکه در ۱۶ سال ۳۱ جلسه برگزار شده است. این موضوع ضرورتی بود که مردم و رییس جمهور از ما می‌خواهند که هرچه سریعتر سامانه پسماند کشور شکل بگیرد.

او اظهار کرد: در این جلسه برای چهار سال برنامه جامع پسماند ۹ کلانشهر از جمله اصفهان آماده شده، دستگاه مسئول و نوع روش مشخص و محل اعتبارات و بازه زمانی نیز طبق قانون مشخص شده است.

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه اصفهان در رده‌های بالای این طرح است، عنوان کرد: اولویت ما با استان‌های شمالی است، زیرا با معضل آلایندگی آب و خاک و بوی ناخوشایند مواجه هستند. این کارگروه با تاکید رییس جمهور از روش‌های متعدد استفاده می‌کند تا پسماند را بع ارزش افزوده عالی تبدیل کند.

او ادامه داد: در این زمینه در مشهد اتفاق‌های خوبی افتاده و یکی از الگو‌های مناسب در شهر مشهد اتفاق افتاده و مردم بصورت اسنپ هر زمان که خواستند زباله را تحویل می‌دهند و پسماند به ارزش افزوده خوب و کالا‌هایی که محیط زیست دوست هستند، تبدیل می‌شود.

سلاجقه اظهار کرد: در خصوص دولت هوشمند نیز حفاظت محیط زیست از دستگاه‌های اجرایی برتر کشور است و خدمات آن کاملا شفاف سازی و در پنجره واحد ارائه شده است. ما کار خود را رسمی آغاز کردیم و در ادامه راه معایب را برطرف می‌کنیم.

پنج دستگاه اندازه‌گیری و پایش در پالایشگاه اصفهان افتتاح شد

ادای احترام معاون رییس جمهور به شهیدان اصفهان

سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در گلستان شهدای شهر اصفهان بر مزار عالم گرانقدر آیت الله ناصری (ره) و شهیدان والامقام اصفهان ادای احترام کرد.

سفر معاون رییس جمهور به اصفهان با ورود به شهرستان خمینی شهر ادامه یافت.

او در این شهرستان ابتدا با حضور در گلزار شهدای احمدآباد درچه در مراسم هفتمین روز شهادت شهید مدافع حرم ابوالفضل علیجانی حضور یافت و به مقام والای این شهید ادای احترام کرد.

پنج دستگاه اندازه‌گیری و پایش در پالایشگاه اصفهان افتتاح شد

افتتاح دو طرح عمرانی در شهرستان خمینی شهر

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ورود به شهرستان خمینی شهر پس از شرکت در مراسم هفتمین روز شهادت شهید ابوالفضل علیجانی هنرستان خیرساز داورپناه درچه را با ظرفیت ۱۲۰ دانش آموز و اعتبار هفت میلیارد تومان، افتتاح کرد. این مدرسه توسط خیر نیک اندیش داورپناه و با مساحت ۱۷۸۰ متر زیربنا افتتاح گردید.

گفتنی است؛ در این مراسم به پاس حمایت مالی و معنوی خیر گرامی داورپناه لوح سپاس از طرف استاندار اصفهان به وی اهدا گردید.

افتتاح مجموعه باغ بانوان شهر کوشک و ساختمان اداری و رفاهی این مجموعه از دیگر برنامه‌های دکتر سلاجقه در شهرستان خمینی شهر بود. این پروژه با هدف استفاده جامعه هدف (بانوان شهر) از فضای ورزشی، توسط شهرداری کوشک با مساحت سه هزار و ۸۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.