لاوروف: غرب در تضعیف روسیه موفق نخواهد شد

وزیر خارجه روسیه در سخنانی در مرکز روابط بین الملل این کشور در مسکو گفت: غرب عملا دریافته است که نمی‌تواند روسیه را منزوی کند.

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در مرکز روابط بین الملل روسیه در مسکو گفت: آنچه امروز صورت می‌گیرد تلاشی برای جلوگیری از باقی ماندن روسیه به عنوان یک کشور تاثیرگذار در عرصه بین المللی است؛ غرب در تضعیف روسیه موفق نخواهد شد همان گونه که در گذشته هیچ طرفی نتوانسته بود به این هدف دست پیدا کند.

به گزارش روسیا الیوم، سرگئی لاوروف افزود: صبر ما بی پایان نیست و سال‌های طولانی از زمان سخنان رئیس جمهور پوتین در سال ۲۰۰۷ درباره قابل قبول نبودن اقدامات ناتو و توسعه طلبی آن به طرف شرق، آن هم پس از تعهداتی که به رهبران اتحاد جماهیر شوروی درباره تضمین‌های امنیتی ما و از بین نبردن امنیت روسیه به بهانه تقویت امنیت اعضای ناتو داده بود، صبر کردیم. زمانی که ما در طول سال‌ها درباره حمایت نئونازی‌ها در اوکراین و نقض حقوق روس‌ها و زبان روسی هشدار دادیم، آن‌ها به جای توجه به هشدار‌های ما به حمایت از قوانینی پرداختند که استفاده از زبان روسی و رسانه‌ها و فرهنگ روسیه را ممنوع می‌کند.

وزیر خارجه روسیه افزود:جنگی که غرب به شکل مستقیم و خصمانه بر ضد کشور ما به راه انداخته است و طرح تبدیل اوکراین به کشوری متخاصم با روسیه و تبدیل آن به میدانی نظامی به منظور مهار روسیه، همه این تلاش‌ها و برنامه‌ها شکست خورده است.

او اضافه کرد: ما به همکاری‌های خود در سطوح مختلف از جمله در چارچوب سازمان ملل متحد و گروه بریکس و سازمان شانگهای ادامه می‌دهیم. هشتاد درصد کشور‌ها با وجود فشار‌ها و باج خواهی‌ها از تحریم‌های غرب تبعیت نکرده اند.

سرگئی لاوروف تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی ما، تضمین امنیت ملی و ایجاد شرایط توسعه و تقویت حاکمیت مان است. کشور‌های اوراسیا، آمریکای لاتین و آفریقا از احتمال اینکه غرب بخواهد قواعد خود را تحمیل کند راضی نیستند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: امیدواریم که بازدید هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه زاپروژیا، منطقی باشد و ما تمام تلاش خود را برای اینکه نیروگاه زاپروژیا در امنیت فعالیت کند و این هیئت بین المللی برنامه‌های خود را اجرا کند، به کار خواهیم گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هدف از حملات رژیم صهیونیستی از سال 2011 تاکنون به سوریه، حمایت از تروریست‌هاست
۱۷:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۳۹:۱۹
هدف از حملات رژیم صهیونیستی از سال 2011 تاکنون به سوریه، حمایت از تروریست‌هاست
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
غرب در سوریه و عراق چه غلطی می‌کند؟
غرب در یمن و اوکراین چه غلطی می‌کند؟
آخرین اخبار