انجمن خیرین میراث فرهنگی به‌ زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور،گفت: انجمن خیرین میراث فرهنگی که در وزارت کشور به ثبت رسیده است، به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورگفت:بازار فرش مشهد که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و سایر نهاد‌ها ازجمله شهرداری، و فرمانداری بازسازی، مرمت و حفظ و احیا می‌شود.

او افزود: تعدادی از آثار تاریخی کشف‌شده در این محدوده، در آب‌انبار موجود از عهد ناصری در قالب موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

مع‍‌اون‌ وزارت میراث فرهنگی‌کشور‌ادامه داد:آنچه در دولت سیزدهم و مدیریت وزیر میراث فرهنگی اهمیت دارد، این است که هم از میراث فرهنگی صیانت کنیم و هم از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

علی دارابی بیان کرد:حرم مطهر رضوی در صدر همه آثار تاریخی قرار دارد و امیدواریم با همکاری تولیت آستان قدس رضوی، استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

او تصریح کرد: آثار تاریخی ما را خطر جدی ریزش تهدید می‌کند، درحالی‌که طی سال‌های گذشته با کمبود بودجه و امکانات مواجه بوده است.

معاون میراث فرهنگی کشور‌تاکید کرد: علاوه بر این‌که خطر، زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه آثار تاریخی را تهدید می‌کند، اگر به آثار تاریخی رسیدگی نکنیم، تغییر کاربری غیرقانونی و غیراصولی به بافت تاریخی به‌صورت جدی آسیب می‌رساند.

دارابی اظهار کرد:در حوزه حفظ میراث فرهنگی به نهضت مردمی نیاز است، چون مردم در بافت‌های تاریخی زندگی و کار می‌کنند، باید این دو را به هم پیوند داده و یک نهضت بزرگ مردمی را راه‌اندازی کنیم.

او افزود:در این راستا به‌زودی انجمن میراث فرهنگی که در وزارت کشور به ثبت رسیده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که امیدواریم با کمک خیران داخل و خارج کشور حمایت‌های مادی و معنوی گسترده‌ای را برای صیانت از میراث فرهنگی همراه داشته باشیم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.