گزارشی از برنامه مجله فوتبال شبکه خبر

رئیسی کیا:به هیچ عنوان بحث تعلیق فدراسیون فوتبال وجود ندارد

کارشناس حقوقی فوتبال گفت:به هیچ عنوان بحث تعلیق فدراسیون فوتبال به دلیل برگزاری مجمع انتخاباتی وجود ندارد.

برنامه مجله فوتبال امشب با موضوع حواشی مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس این فدراسیون روی آنتن زنده شبکه خبر رفت.

در ابتدای برنامه مجری به بررسی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال پرداخت.با به پایان رسیدن رقابت های این هفته پرسپولیس صدرنشین لیگ شد.

در ادامه برنامه گزارشی از نخستین روز فدراسیون فوتبال با ریاست مهدی تاج پخش شد.روزی که با استعفای کامرانی فر شروع شد و در ادامه پرهیزکار به عنوان سرپرست دبیرکلی جایگزین او شد. وحید شمسایی از سرمربیگری تیم ملی فوتسال استعفا کرد و جدایی استیلی از تیم ملی تکذیب شد.

در ادامه برنامه گزارشی از مخالفان و موافقان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال پخش شد. برخی ها همچون درودگر مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ به دلیل بدهی های کلان فدراسیون در دوره تاج مخالف حضور او بودند و یا پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی که گفت انتخاب او غیرقانونی است و در ادامه پیشکسوتانی همچون کلهر از کسانی که به تاج رای دادند تشکر کرد.

در ادامه برنامه مجید کوهستانی روزنامه نگار روی خط ارتباط تلفنی با شبکه خبر آمد و درباره حواشی فدراسیون فوتبال پس از آغاز ریاست مهدی تاج صحبت کرد.کوهستانی گفت:در تاریخ ورزش کشورمان سابقه نداشته که انتخاباتی با این حجم از حواشی برگزار شود.بسیاری از مسائل قانونی روی کاغذ نادیده گرفته شد از جمله جرم هایی که برای رئیس انتخاب شده فدراسیون فوتبال بود.رئیس امروز فدراسیون فوتبال کشورمان نیز در حالی انتخاب شد که ساختمان فدراسیون فوتبال و پرسپولیس به دلیل بدهی در حال گرفته شده است و چند میلیون یورو بدهکار به مربی خارجی ای هستیم که رقم قراردادش باید ۴۰۰هزار یورو باشد.

در ادامه برنامه صادق رئیسی کیا کارشناس حقوقی مسائل فوتبال در استودیو شبکه خبر حضور پیدا کرد.

رئیسی کیا گفت:در ابتدا می خواهم درباره پرونده های باز درباره اعضای  فدراسیون های ورزشی و تاثیرش بر عملکرد افراد صحبت کنم.پرونده های باز یعنی دستگاه قضایی هنوز تصمیم نهایی درباره آن مسئله را اتخاذ نکرده است.این پرونده هم می تواند در نهاد های ورزشی دنبال شود و هم در دستگاه قضایی کشور باشد برای مثال کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم می تواند این کار را انجام دهد.

رئیسی کیا افزود:مراجع قضایی فوتبالی می توانند بلافاصله حکم صادر کنند و آن را اجرایی کنند برای مثال اتفاقی که برای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال رخ داد و از کارش برکنار شد و در مجمع نیز حضور نیافت، اما پرونده های باز در دستگاه قضایی به دلیل آنکه تبدیل به حکم نهایی نشده اند نمی توانند تا لحظه نهایی شدن رای باعث برکناری فردی از کارش شوند.با این حال کمیته بدوی می توانست به موضوع این نوع از پرونده ها ورود کند و به آن توجه کند و به بررسی آن بپردازد.در ادامه باید بگویم که به هیچ عنوان بحث تعلیق فوتبال نبوده و نخواهد بود.اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز صحبتی کردند در همه جای دنیا این اتفاق رخ می دهد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

ممکن است رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بگوید فوتبال مفید نیست اما این حرف او باعث تعلیق نمی شود

کارشناس حقوقی مسائل فوتبال ادامه داد:ممکن است رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بگوید فوتبال مفید نیست، اما این حرف او باعث تعلیق نمی شود.دخالت شخص ثالث در مسائل فوتبال اگر وجود داشته باشد و برای مثال اگر فردی از بیرون در انتخاب سرمربی تصمیم بگیرد و ثابت شود این موضوع تنها می تواند باعث تعلیق فوتبال شود.

عضویت در هیچ فدراسیونی در هیچ جایی از جهان مصونیت قضایی ندارد

رئیسی کیا در پایان گفت:باید بگویم که عضویت در هیچ فدراسیونی در هیچ جایی از جهان مصونیت قضایی ندارد و آن کشور مبدا می تواند قوانین خودش را درباره فردی که تخطی از قانون کرده است را اجرایی کند. در ادامه اگر مراجع قضایی حکم نهایی صادر کنند ،کمیته اخلاق و انضباطی نیز می توانند به این موضوع ورود کنند و برای آن فرد احکامی را در نظر گیرد،همچنین فرد می تواند از کار خود برکنار شود و باید گفت که با جدایی او از فدراسیون و غیبت ۴ جلسه ای آن فرد از جلسه هایی مثل هیئت رئیسه او دیگر در فدراسیون سمتی ندارد مانند نایب رئیس بانوان حال حاضر فدراسیون فوتبال که در زندان است.در پایان باز هم تاکید می کنم که احکام قوه قضاییه هیچگاه نمی تواند باعث تعلیق فوتبال شود.

در جریان برنامه مجله فوتبال همچنین امیرحسین صادقی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال میهمان تلفنی برنامه بود.

صادقی گفت:حواشی بسیاری اتفاق افتاد و نمایانگر این بود که نظارت درستی بر انتخابات نبود.حواشی شب قبل انتخابات را نیز شاهد بودید.باید انتخاب هایی انجام شود که باعث آرامش تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام جهانی شود و تشنج های حوالی این تیم در آستانه رقابت ها از بین برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
با همان ترس از تعلیق فیفا مجمع را برگذار کردند چی داری میگی
آخرین اخبار