رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مردم در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس مشارکت کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در کاهش این بیماری نقش موثری داشته است.

دکتر سید وحید حسینی مسئول ارشد حوزه سلامت فارس در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و با توجه به ضرورت پوشش واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس، از والدین خواست تا مشارکت جدی تری در واکسیناسیون فرزندان خود داشته باشند.

او همچنین به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی توصیه کرد: ضرورت دارد این افراد تزریق واکسن به ویژه دُز یادآور و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

حسینی اظهار کرد: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در کاهش آمار‌های ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری نقش موثری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس از خوددرمانی بپرهیزند و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه کروناویروس و فعالیت همه مراکز خدمات جامع سلامت استان در امر واکسیناسیون، اضافه کرد: ۹۳.۹۶ درصد جمعیت استان واکسن دُز اول، ۸۸ درصد دُز دوم و ۴۹.۹۹ درصد دُز سوم را دریافت کردند، همچنین جمعیت ۵ تا ۱۲ سال استان ۲۷.۷ درصد دُز اول و ۱۳.۳ درصد دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.