چندین کارخانه تولید مواد مخدر در بامیان کشف و ضبط شده‌اند

رئیس پیشین اداره استخبارات ولایت بامیان می‌گوید که نیروهای این اداره طی یک سال اخیر، حدود ۵ کارخانه تولید مواد مخدر را در این ولایت شناسایی، کشف و ضبط کرده‌اند.

قاری سید بلال هاشمی، رئیس پیشین اداره استخبارات ولایت بامیان که در مراسم فراغت سربازان این ریاست از یک دوره آموزش نظامی و عقیدتی صحبت می‌کرد با اشاره به فعالیت‌های این اداره گفت: "اداره استخبارات ولایت بامیان در یک سال گذشته در خصوص تأمین امنیت باشنده‌های این ولایت از بروز برخی از اختلافات جلوگیری کرده است‌".

به گفته هاشمی، ریاست استخبارات بامیان با برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت مسلکی‌سازی نیروهای طالبان تلاش و آنان را به برخورد نیک با مردم، صبر و بردباری تشویق و توصیه کرده است.

هاشمی همچنین گفت: اداره استخبارات ولایت بامیان در زمانی که وی تصدی آن را به عهده داشته است، چندین کارخانه مواد مخدر را که از ولایت هلمند به بامیان منتقل شده بود، کشف و ضبط کرده و از تبدیل شدن این ولایت به مرکز پخش و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر جلوگیری کرده است.

هاشمی گفت که در طول یک سال بامیان با آنکه کمترین عساکر را داشت، امن‌ترین سال را در ۲۰ سال اخیر تجربه کرده است.

به گفته کارشناسان، افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است و برخی آمارها نشان می‌دهد که این کشور به تنهایی ۸۰ درصد تریاک جهان را تولید می‌کند.

برچسب ها: طالبان ، بامیان ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار