در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

از رتبه‌های شبهه‌دار کنکور سراسری دوباره آزمون گرفته می‌شود/ شناسایی اعضای گروه‌های سازماندهی شده تقلب

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با بررسی‌ مراجع ذی‌صلاح بعضی افراد شناسایی شده اند که در گروه‌های سازمان‌دهی شده برای تقلب در کنکور سراسری حضور داشته اند.

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره دانشجویانی که با تقلب وارد دانشگاه شده اند، گفت: مجلس مصوبه‌ای جدید داشته است که این افراد جزء دانشجویان محسوب می‌شوند؛ یعنی بر اساس قانون ۱۱ رسیدگی به تخلفات آن‌ها دانشجو و دانشگاه‌ها مسئول برخورد با آن‌ها هستند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: در کنکور ۱۴۰۱ با گرفتن وسایل گوناگون از شرکت کنندگان، متقلب را شناسایی کردیم که تاکنون نیز تفهیم اتهام شده اند. این افراد چند سالی از شرکت در کنکور محروم می‌شوند.

مروتی افزود: عده‌ای هم هستند که وسیله و ابزار تقلبی از آن‌ها گرفته نشده است؛ اما رتبه‌های شبهه‌داری آورده اند. ما با توجه به مقایسه سوابق تحصیلی و یا رتبه‌های کنکور‌های گذشته‌ آن‌ها و همچنین میزان مطابقت پاسخ آن‌ها با پاسخنامه کلید، تقلب این افراد را شناسایی کرده ایم. این سه مورد باعث شده اند که این‌ها از نظر فنی در واقع شرکت کنندگان شبهه دار حساب شوند و کارنامه کنکور آن‌ها صادر نشده است.

او تاکید کرد: البته الان نیز با بررسی‌های مراجع ذی‌صلاح بعضی افراد جدید نیز شناسایی شده اند که در گروه‌های سازمان دهی شده برای تقلب در کنکور سراسری حضور داشته اند؛ در جاهای دیگر ثبت نام کرده بودند که اگر به طور قطع ثابت شود، همانند همین افرادی که کارنامه برای آن‌ها صادر نشده است، برخورد می‌شود.

مروتی گفت: افرادی که رتبه شبهه‌دار دارند؛ برای رفع شبهه از این افراد در یک، دو یا حتی چند درس، امتحانی دوباره گرفته می‌شود که اگر قبول شوند ادامه راه خود را می‌روند. اما اگر نمره قبولی نیاورند رتبه و کنکور آن‌ها لغو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۰۱:۳۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
یکی هست در منطقه ۳ شهرستان تالش ۱۹۳ شده نه تنها دانش آموزان بله معلمان و حتی مراقب سر جلسه تو شوکه که اصلن هیچی حل نکرده ولی نیم ساعت اخر پاسخ نانه را فقط فقط پر کرددر یه پولدار پولدار هست متاسفانه سنجش ذره ای بهش شک نکرده
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۵:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
کاش بشه از زیر ۵ هزار دوباره امتحان بگیرند چون اینا زیر این تقلب ها دارند له میشوند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضامحمدی
۱۵:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
تا بوده وبوده بدبخت هی بدبخته وخوشبخت خوشبخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
همین درسه

حالا اگه می تونن قبول بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
الان بااین کارهاحیثیت و اطمینان به کنکورازبین رفته.
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۰۲:۲۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
پارسالی ها به دلیل کرونا که موفق نشدین مصاحبه یا آزمون مجدد بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
یک جلسه کنکور غیر قابل کنترل همه جانبه است . حالا آقایان چندین جلسه امتحان نهایی را در شهرستان ها و حوزه های مختلف با هزاران درز و دورز برای سال بعد تصویب کرده اند که به هیچ عنوان قابل کنترل دقیق نخواهند بود . "موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمبش می بست"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
سلام نمیشه ازبچه من هم یک دفعه دیگه امتحان بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
عزیزم:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
بشینین تابگیرن اوناهمه گردن کلفتان اونایی هم که نه ننه بابای گردن کلفت دارن نه سهمیه دارن بایدبرن سرشونویه گوشه بزارن فقط بمیرن چون ازالان تااخرعمرشوبایددنبال یه قرون دوهزارباشن مثل ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
باآزمون های استعدادورغبت می توان برای ورود به دانشگاه تا کارشناسی اقدام کرد بعداز این دوره برای ارشد ودکتری از شرط معدل استفاده کنید متأسفانه کنکور روش مناسبی برای جذب دانشجو نبست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
سلام ،

کنکور دوباره برگزار نمی شود ،
رتبه های شبه دار مصاحبه حضوری می دهند ،
Iran (Islamic Republic of)
وطندوست
۲۱:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
البته رتبه های شبهه داربی دست وپاوبی بضاعت!
آخرین اخبار