افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۹ طرح عمرانی و اقتصادی در ساوه

با حضور استاندار مرکزی ۸۹ طرح هفته دولت در شهرستان ساوه آغاز ویا به بهره برداری رسید.

به مناسبت هفته دولت مخلص الائمه استاندار مرکزی به همراه جمعی از مسئولان استانی به شهرستان ساوه سفر کردند تا با حضور آن‌ها و مسئولان شهرستانی ۸۹ طرح طرح هفته دولت این شهرستان آغاز و یا به بهره برداری برسد.

به گفته الیاسی فرماندار ساوه از این طرح‌ها ۸۳ طرح به بهره برداری رسید و ۶ پروژه نیز کلنگ زنی شد که مجموعا هزارو ۳۶ میلیارد تومان برآورد مالی داشته و هزار و ۵۴۵ فرصت شغلی را فراهم خواهد کرد.

از این طرح‌ها  ۸۰ پروژه عمرانی و ۹ پروژه اقتصادی است که حدود ۱۵۴۵ فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند.

یکی از این طرح‌ها خط انتقال آب از سد کوچری به عنوان بزرگترین پروژه در سفر هیات دولت به استان مرکزی است که اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد.

مخلص الائمه در جریان بهره برداری از خط تولید یک شرکت دارو سازی گفت: این واحد به عنوان اولین واحد تولیدکننده اسپری های تنفسی پودر استنشاقی ایران در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه به بهره برداری رسید.


خانم عاشوری  مدیر عامل این واحد دارویی  هم گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیون یورو و با خطوطی پیشرفته و تمام اتوماتیک از ابتدای تولید تا بسته بندی نهایی را  بر اساس ضوابط Eu GMP انجام می دهد.

خانم عاشوری افزود: این واحد با  ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر و تولید انواع دارو و مکمل های دارویی   به عنوان اولین تولیدکننده اسپری های تنفسی پودر استنشاقی در ایران به بهره برداری رسید.

 او اضافه کرد: این کارخانه داروسازی با انتقال تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید تحت لیسانس دارو و مکمل های دارویی با کیفیت رقابتی با اروپا و امریکا، در کشور می کند.


در ادامه استاندار مرکزی  شرکت فنآوران ارتباطات و اطلاعات نیتا در منطقه ویژه شهر صنعتی کاوه  که با سرمایه گذاری بالغ بر ۳ میلیون دلار و اشتغال به کار ۶۰ نفر در حوزه تولیدات تجهیزات الکترونیکی تلفن همراه فعالیت خود را آغاز کرده   را افتتاح کرد.


بازدید و شروع به خدمت کلانتری ۱۳ علوی واقع در شهرک علوی ساوه، دیدار با خانواده معظم شهید محمد معین نعمتی در شهر غرق آباد و افتتاح شرکت پترو مهام در شهر صنعتی نوبران تولید کننده مواد اولیه ظروف یکبار مصرف و بسته بندی با ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به ساوه بود.

فرماندار ساوه کمبود سرانه‌های درمانی و کمبود پزشک را از مشکلات شهرستان عنوان کردو گفت: در دو اقدام تصویب بودجه مناسب برای بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی و اخذ کد رشته پزشکی برای دانشکده علوم پزشکی ساوه و همچنین افزایش ساخت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های محله محور بدنبال رفع این کمبود‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.