ایجاد ایردراپ‌های تقلبی شیوه جدید کلاهبرداران مجازی

یک کارشناس حوزه رمزارز گفت: کلاهبرداران تلاش می‌کنند تا با ایجاد ایردراپ‌های تقلبی یا با استفاده از سامانه‌های معتبر فعال در حوزه ارزدیجیتال، دارایی کاربران را سرقت کنند.

احسان مطلبی گفت: با توجه به رشد بازار ارز‌های دیجیتال و افزایش محبوبیت این دارایی‌های دیجیتال در ایران، در چند سال اخیر فعالیت‌های مجرمانه در فضای ارز‌های دیجیتال نیز افزایش یافته است. به همین دلیل مهم است که هموطنان هشدار‌ها را جدی گرفته و با آشنایی با جدیدترین روش‌های کلاهبرداری، از دارایی‌های خود محافظت کنند.

او گفت: با توجه به ماهیت نوین بازار ارز‌های دیجیتال، متاسفانه بسیاری با نکات ایمنی و روش‌های کلاهبرداری جدید آشنا نیستند که زمینه ساز افتادن در دام سودجویان است. عموما کلاهبرداران تلاش می‌کنند تا با ایجاد ایردراپ‌های تقلبی، استفاده از طرح‌های پانزی و یا با سوءاستفاده از نام وبسایت‌ها و سامانه‌های معتبر فعال در حوزه ارزدیجیتال، دارایی کاربران را به سرقت ببرند و با استفاده از عبارت‌های مرتبط با فضای ارزدیجیتال مانند پرداخت کارمزد شبکه از کاربران مبالغ هنگفتی را دریافت کنند.

به گفته مطلبی، شناسایی کلاهبرداران با توجه به ماهیت ناشناس این رمزارز‌ها ممکن است دشوار باشد و افزایش اطلاع رسانی‌ها و رعایت نکات ایمنی توسط کاربران را ضروری می‌داند، امروزه آموزش کاربران یکی از روش‌های موثر برای جلوگیری و کاهش کلاهبرداری‌ها در حوزه رمزارز‌ها است و اهمیت آموزش و اطلاع رسانی‌ها پررنگ شده است. 

این کارشناس ارز‌های دیجیتال گفت: کاربران همواره صحت آدرس وبسایت و برنامه‌ها را بررسی کنند و با افزایش دانش خود پیرامون ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین، طعمه وعده‌های پوچ و واهی کلاهبرداران نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار