کسب مدال برنز مسابقات فیلم‌سازی توسط موزه تاریخ تجارت جندی‌شاپور

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس از کسب مدال برنز مسابقات فیلم‌سازی توسط موزه تاریخ تجارت جندی‌شاپور شیراز، خبر داد.

سید مؤید محسن نژاد گفت: مسابقه جشنواره ۲۰۲۲-۲۰۲۱ AVICOM در ۲۷ دسته‌بندی و با حضور ۶۴ شرکت‌کننده از سرتاسر جهان برگزار شد، موزه تاریخ تجارت جندی‌شاپور با مدیریت سحر فروزان پور توانست در بخش فیلم کوتاه مدال برنز این جشنواره را از آن خود کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: موزه تاریخ تجارت جندی‌شاپور شیراز موفق به کسب مدال برنز مسابقات فیلم‌سازی شد.

مراسم اهدا جایزه و تقدیر از برگزیدگان در ۲۵ آگوست در پراگ، جمهوری چک در بیست و ششمین کنفرانس ایکوم، در نشنال تکنیکال میوزیوم اهدا شد.

احداث پارکینگ تفرجگاه چشمه تنگه رغز داراب

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داراب از آغاز عملیات اجرایی احداث پارکینگ تفرجگاه چشمه تنگه رغز شهرستان داراب خبر داد.

علیرضا پرویزی گفت: تنگه رغز یکی از جاذبه‌های مهم حوزه گردشگری است که در طی سال پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط داخل و خارج کشوراست.

او گفت: تأمین پارکینگ برای این مکان سیاحتی با ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم و امنیت خاطر گردشگران، افزایش شاخص کیفی گردشگر پذیری تنگه رغز را در پی خواهد داشت.

پرویزی گفت: این پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر پانزده میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع آغاز و مراحل اجرا و اتمام پروژه به اطلاع هم‌وطنان خواهد رسید.

او گفت: دست همه دلسوزان میراث‌فرهنگی در راستای توسعه فراگیر اشتغال جوانان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را می‌فشاریم و امیدواریم این اقدامات، منتج به گردش پذیری اماکن تاریخی داراب و اطلاق داراب به‌عنوان یکی از موقعیت‌های منحصربه‌فرد گردشگری در کشور بشود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داراب گفت: پیگیری ثبت ملی تنگه رغز در وهله اول و ثبت جهانی این جاذبه گردشگری در دستور کار قرارگرفته است.

او از مردم بخش فسا رود درخواست کرد با شناسایی فرصت‌های شغلی حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بهبود شاخص گردش پذیری مشارکت فراگیر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.