امیرعبداللهیان با رئیس جمهور تانزانیا دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که به آفریقا سفر کرده است، دقایقی پیش با خانم سامیا صلوحو حسن رئیس جمهور تانزانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به آفریقا سفر کرده است، دقایقی پیش با خانم سامیا صلوحو حسن رئیس جمهور تانزانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام جناب آقای رئیسی و دعوت رسمی ایشان جهت سفر به ایران، توسعه همه جانبه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی بویژه تانزانیا را از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان نمود.

وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به ظرفیتهای گسترده اقتصادی کشور از جمله در زمینه‌های تجاری، انرژی، صنعتی، فن آوری و دانشگاهی، بر ضرورت تلاش جهت افزایش شرکتها و فعالین اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به تانزانیا تاکید نمود.

خانم سامایا صولحو حسن، رئیس جمهور تانزانیا نیز ضمن خوشامد به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا شد.

وی در ادامه ضمن استقبال از دعوت رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کشورمان، از برنامه ریزی جهت انجام این سفر تا پایان سالجاری میلادی خبر داد.

امیرعبداللهیان که به زنگبار سفر کرده بود، ساعتی قبل وارد دودوما پایتخت تانزانیا شد و مورد استقبال وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار