آتلانتیک کنسول:

کشت و قاچاق مواد مخدر شغل بیش از نیم میلیون نفر در افغانستان است

اتاق فکر آتلانتیک کنسول می‌گوید تحریم‌های اقتصادی و بلوکه‌شدن دارایی‌های ارزی افغانستان از جمله عوامل افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان است.

در تازه‌ترین گزارشی که در پیوند به چالش مواد مخدر در افغانستان پرداخته شده، مربوط به یک اتاق فکر آمریکایی موسوم به "آتلانتیک کنسول" است.

براساس گزارش این سازمان، کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به بیش از نیم میلیون جمعیت این کشور زمینه کار را فراهم کرده است. به گفته این سازمان، پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، صنعت مواد مخدر نیز در حال رونق است.

آتلانتیک کنسول می‌گوید که تحریم‌های اقتصادی در برابر طالبان، بلوکه‌شدن دارایی‌های ارزی افغانستان و قطع کمک‌های جهانی، سبب شده‌ است تا کشاورزان افغانستان توان کشت بدیل را از دست بدهند.

در گزارش آمده است: "از زمان دولت جمهوری به این‌سو تجارت غیرقانونی مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین سکتورهای اقتصادی در افغانستان بوده که به بیش از نیم میلیون جمعیت این کشور زمینه کار را فراهم کرده است."

گزارش آتلانتیک کنسول در حالی پخش می‌شود که در ماه فروردین امسال، هبت‌الله آخوندزاده، رئیس طالبان با صدور یک فرمان، استعمال، کشت، خریدوفروش، صادرات و پرورش مواد مخدر را در افغانستان ممنوع قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدام طالبان برای ممنوع کردن کشت کوکنار و تولید مواد مخدر قدردانی کرد.

ژائو لیجیان، واشنگتن را منشأ اصلی معضل مواد مخدر در افغانستان دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار