وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

اختصاص چند هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هر استان

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : در هر استان چند هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داده شده است.

محمدعلی زلفی گلی وزیر علوم و تحقیقات فناوری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران در مصلی امام علی (ع) با اعلام اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد‌های زیادی اتفاق افتاده است گفت: امروز در منطقه رتبه اول علمی را داریم و بیش از ۷۷ هزار سند علمی منتشر شده است.

او افزود: در قبل از، انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو بیشتر نداشتیم، اما امروز فقط ۱۷۰ هزار دانشجو دکترا داریم و در خود استان کرمان چند هزار دانشجو تحصیلات تکمیلی داریم و امروز در استان کرمان ۱۰۰ مرکز آموزش عالی داریم.

او با بیان کرد: اتفاقات بزرگی در، کشور افتاده اینا‌ها دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری در دولت مردمی آقای دکتر رئیسی تاکید دارند بین مردم و دو لت مردان فاصله نیفتد و در بحث فساد ستیزی، احیای اعتماد مردم، افزایش خودباوری جوانان از، توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولتمردان است.

زلفی گلی گفت: ما نباید تمام دنیا را برخی از، کشور‌ها بدانیم و پیشرفت کشور خود را گره بزنیم به کشور‌های دیگر این درست نیست و ظرفیت سازی باید کرد.

وزیر علوم افزود: خوشبختانه در دولت مردمی توجه ویژه‌ای به رابطه با همسایه‌ها شده است و روز به روز گسترده‌تر و رو به بهبود است.

او با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی در اوج کرونا شروع شد و در آن زمان روزی بیش از هزار نفر فوت می‌کردند و جا دارد از، پزشکان و کارکنان وزارت بهداشت که جانانه کار کردند و واکسن ساختند و با واکسیناسیون عمومی با همت دولتمردان جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی جز کشور‌های موفق در مدیریت ویروس، کرونا است الان هستیم.

او بیان کرد: یکی از موفقیت‌های دولت مردمی تک نرخی کردن ارز است و موفقیت در جلوگیری از قاچاق ارز است که موفق شدن جراحی بزرگ اقتصادی انجام دهد.

او با اعلام اینکه همراهی مردم باعث موفقیت این پروژه شد بیان کرد: در تابستان گذشته شاهد قطعی برق بودیم و امسال نداشتیم و دولت برای رفاه و خدمات به مردم تلاش کرد.

وزیر علوم و تحقیقات فناوری بیان کرد: کاهش فاصله طبقاتی از برنامه‌های مهم دولت است و یکی از اقدامات جهادی سفر‌های استانی به تمام استان‌های و از، نزدیک در جریان تمام اتفاقات استان‌ها قرار گرفتن بود افزود: مصوباتی در این سفر ابلاغ کردند که آثار خیر آن‌ها در سال‌های آینده برکت آن‌ها حاصل می‌شود.

او بیان کرد: برای هر استان چند هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها نیمه تمام اختصاص داده شده است در کشور ما در گذشته بدون توجه به تکمیل پروژه‌های پروژه جدید می‌زنند که در، دولت آقای رئیسی مقرر شد بدون تکمیل پروژه‌ای قبلی پروژه جدید صورت نگیرد.


او گفت: در وزارت علوم یکی از، مهمترین برنامه‌ها توجه به پارک‌ها علم و فن‌آوری و شرکت‌های دانش دانش بنیان و فناور است و که بخوبی مدیریت شودو تاکنون ۴۰ درصد شغل‌های دانش بنیان افزایش داشته است.

زلفی گلی با اعلام اینکه یکی از مشکلات ما ارتباط، صنعت و دانشگاه بود که به وجود آمدن یک سامانه مقرر شد تمام صنعتگران نیاز‌های خود را در اختیار پژوهشگران و دانشگاهیان بزارند و جلوگیری از خروج نخبگان از برنامه‌های مهم ما است که انشاالله بخوبی اجرا شود.

برچسب ها: وزیر علوم ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار