افتتاح ۶۷ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان قزوین

مراسم افتتاح همزمان ۶۷ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

 ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم مراسم افتتاح همزمان ۶۷ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان قزوین گفت: در شرایط کنونی، باغداران و کشاورزان از اجرای طرح‌های نوین آبیاری امتناع می‌کنند و به مسئولان جهاد کشاورزی استان و روستای قرقسین برای اجرای طرح نوین آبیاری تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: برای صنایل تبدیلی و احداث گلخانه در مناطق مختلف استان قزوین آماده همکاری هستیم و با سرعت اسناد کاداستر و اسناد رفع تداخل ارضی کشاورزان استان قزوین صادر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی از مسئولان استان خواست در راستای اجرای این طرح، بیشتر از آنکه به فکر اراضی ملی باشند به فکر منافع کشاورزان و باغداران باشند.

ساداتی نژاد افزود: در طرح فراز ۲۵ هزار هکتار از باغات انگور نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت انگور استان قزوین هستیم و سالیانه با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان، باغات انگور استان قزوین را به باغات نمونه کشوری تبدیل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ما هم مدافع تولیدکننده و هم مدافع مصرف کننده هستیم و اعتبارات خوبی برای حفظ آب و خاک دشت قزوین انجام می‌دهیم. با اجرای آبیاری نوین خواسته‌های رهبر انقلاب برای احیای دشت قزوین را به منصه ظهور می‌رسانیم.

ساداتی نژاد گفت: در دوران کنونی که دنیا با بحران غذا به خاطر جنگ اوکراین روبه رو بود، ما در کشور طرح اصلاح یارانه‌ها را اجرا کردیم و به خاطر غیرت بالای کشاورزان و تولید کنندگان به هیچ وجه با کمبود کالا‌های اساسی روبه رو نشدیم.

وی افزود: ۶۷ پروژه با اشتغال ۳۷۷ نفر به صورت مستقیم در هفته دولت به صورت همزمان در استان قزوین اجرا می‌شود.

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: دستور‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی استان در سفر وزیر جهاد کشاورزی صادر شده است.

رحمانی افزود: باغات شهرستان تاکستان دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند و امیدواریم با همت دولت، خسارت باغداران پرداخت شود.

وی اضافه کرد: با وزیر امور خارجه برای فعال‌تر شدن سفارت خانه‌های ایران در زمینه فروش محصولات باغی و کشاورزی رایزنی‌های مختلفی انجام دادیم.

نماینده مردم تاکستان گفت: صنایع تبدیلی و ایستگاه کشاورزی تاکستان باید تقویت شود تا شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان قزوین باشیم.

رحمانی افزود: به شدت با کمبود آب کشاورزی روبه رو هستیم و امیدواریم منابع طبیعی در زمینه بند‌های خاکی و اختصاص آب به کشاورزان، بهتر عمل کنند.

وی اضافه کرد: توجه به بخش کشاورزی استان عواید خوبی برای پایتخت و جمعیت ۱۵ میلیون نفری آن خواهد داشت و امیدواریم در دولت سیزدهم بخش کشاورزی استان تقویت شود.

نماینده مردم تاکستان گفت: روستای قرقسین ۷۰۰ هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد که محصولات سردرختی آن در بازار کشور به مصرف می‌رسد و امیدواریم با تلاش‌های دولت و کابینه، شاهد صادرات پررونق محصولات باغی و کشاورزی استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.