مرسدس بنز در هند از تسلا جلو می‌زند

خودروساز آلمانی مرسدس بنز قصد دارد در بازار خودرو‌های برقی لوکس هند به تثبیت خود به عنوان پرفروش‌ترین برند کمک کند و از تسلا جلوتر بماند.

مارتین شونک گفت: مرسدس بنز امسال سه خودروی الکتریکی جدید را در هند عرضه می‌کند، اولین شرکتی خواهد بود که یک خودروی الکتریکی لوکس را مونتاژ می‌کند و یک شبکه شارژ سریع در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد کرد. این شرکت همچنین ممکن است در آینده باتری‌های داخلی تولید کند.

او گفت: ۲۵ درصد از فروش ما در ۵ سال آینده، در هند، الکتریکی خواهد بود و قصد داریم در بخش الکتریکی نیز رهبری بازار را بر عهده بگیریم.

اثر مستقیم و قابل‌توجه مرسدس در حالی رخ می‌دهد که رقیب خودرو‌های الکتریکی تسلا اخیراً برنامه‌های خود را برای ورود به هند به دلیل مالیات‌های بالای واردات خودرو‌های برقی متوقف کرده است.

مرسدس با یک مدل الکتریکی وارداتی از خودروی پرفورمنس AMG EQS ۵۳، ۴ MATIC که در روز چهارشنبه (۲۴ اگوست) به بازار عرضه شد، تلاش خود را در هند آغاز خواهد کرد. به دنبال آن یک نسخه الکتریکی مونتاژ شده محلی از سدان S کلاس در اواخر امسال عرضه خواهد شد. AMG EQS با یک بار شارژ مسافتی معادل ۵۸۰ کیلومتر (۳۶۰ مایل) خواهد داشت و قیمتی در حدود ۲۴.۵ میلیون روپیه (۴۲۸۵۶۸ دلار سنگاپور) خواهد داشت.

 هند عمدتاً یک بازار خودرو‌های کوچک و کم‌هزینه است که در آن مدل‌های لوکس یک درصد از کل فروش سالانه حدود ۳ میلیون را تشکیل می‌دهند. بازار خودرو‌های برقی لوکس حتی کوچکتر و تا حد زیادی آزمایش نشده است.

مرسدس که قبلاً خودروی اسپرت (SUV) وارداتی خود EQC را در هند می‌فروشد، اولین خودرویی خواهد بود که یک خودروی الکتریکی لوکس را در این کشور مونتاژ می‌کند. مرسدس قصد دارد در سطح جهانی، تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ میلیارد یورو (۴۰ میلیارد دلار) برای توسعه خودرو‌های برقی سرمایه‌گذاری کند.

شونک انتظار دارد که هند از نظر سرعت و عرضه محصول با برنامه‌های شرکت برای تغییر به سمت خودرو‌های برقی هماهنگ شود. او گفت: ما در راستای آرزوی جهانی تبدیل به الکتریکی‌سازی خواهیم بود، زیرا معتقدیم می‌توانیم به سرعت یا گاهی حتی سریع‌تر از برخی بازار‌های دیگر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار