پرداخت ۱۰ میلیارد تومان کمک حمایتی سفر رییس جمهور به مددجویان لرستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: پس از سفر پارسال رییس جمهور به این استان ۱۰ میلیارد تومان کمک مساعدتی به مددجویان این نهاد پرداخت شد و حدود ۸۰۰ خانوار نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

جلال شیخ پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: پس از سفر هیات دولت به لرستان، ۱۱ هزار متقاضی از مساعدت‌های مالی و حمایتی بین یک تا ۲ میلیون تومان بهره‌مند شدند که در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان به افراد دارای شرایط کمک شد.

او اظهار داشت: همچنین در حوزه اشتغالزایی نیز ۸۰ نفر از حمایت‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال بهره‌مند شدند که در این راستا نیز حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه حدود ۸۰۰ خانوار نیز از میان افراد دهک پایین جامعه تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند اضافه کرد: ۸۰۶ طرح اشتغالزایی امسال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای مددجویان تحت پوشش این نهاد اجرایی شده است.

شیخ پور بیان کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان متقاضی پرداخت و یکهزار و ۷۱۳ فرصت شغلی در حوزه‌های دامداری، تولیدی و کسب و کار برای آنان فراهم شده است و تا پایان سال ۱۷ هزار فرصت شغلی با اعتبار یکهزار میلیارد تومان در این استان ایجاد خواهد شد.

او بر ارائه و توزیع خدمات به صورت عادلانه در این نهاد تاکید کرد و ادامه داد: طی سال گذشته ۲ هزار و ۶۲۱ خانواده تحت پوشش خودکفا شدند که در این راستا ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به متقاضیان پرداخت شده است.

اکنون ۱۰۱ هزار و ۶۹ خانوار با جمعیت ۲۳۴ هزار و ۳۹۴ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.