۵۰ درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور به خراسان رضوی هم سفر کرده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در یک سال گذشته از فعالیت دولت سیزدهم، ۵۰ درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور به تعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد این استان شده‌اند.

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: رونق ورود گردشگران خارجی در خراسان رضوی از اتفاقات خوب و تحسین برانگیز در مدت گذشته از فعالیت دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد:این روند ناشی از تصمیم خوب و موثر دولت برای بازگشایی مرز هوایی به شهر مشهد، بعد از فروکش کردن نسبی ویروس کرونا بود که منجر به ثبت رکورد ورود ۵۰ درصدی گردشگران خارجی ورودی به کشور به مقصد خراسان رضوی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و خراسان رضوی گفت: در هدف‌گذاری انجام شده در حوزه گردشگری به سیاست‌های کلی نظام برای پنج برابر کردن ورود گردشگران خارجی توجه و در این راستا برگزاری نشست مشترک با کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان در کنار امضای تفاهمنامه ورود زائر، برنامه ریزی شده است.

موسوی افزود: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب خراسان رضوی در حوزه تاسیسات گردشگری موجب شد سونامی ورود زائران و گردشگران در نوروز امسال به استان به خوبی مدیریت شود.

وی با اشاره به سفر هیات دولت به خراسان رضوی و مصوبات خوب در سه حوزه زیر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در این سفر اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به امر توسعه زیرساخت‌های سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مصوب شد و قرار شد طی سه سال تخصیص یافته و جذب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و خراسان رضوی گفت: علاوه بر این تشکیل و برگزاری شورای عالی زیارت با حضور خود رییس جمهوری، تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه-شاندیز و افزایش مجوز صادرات نقره از کشور از ۳۰۰ گرم به سه کیلوگرم از جمله اتفاقات خوبی بود که در این سفر تحقق یافت و مسیر را برای رونق بیشتر این بخش باز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار