جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا:

پیامد خروج فاجعه‌بار بایدن از افغانستان بررسی می‌شود

نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در کنگره تعهد کرده‌اند که پیامد «خروج آزاردهنده و فاجعه‌بار» نیروهای این کشور از افغانستان و «شکست» بایدن را  بررسی کنند.

به نقل از فاکس نیوز جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا تعهد کرده‌اند تا خروج فاجعه‌بار از افغانستان را که منجر به کشته شدن نظامیان آمریکایی شد، پیگیری و بررسی کنند.

رونالد مک‌دانیل، رئیس کمیته جمهوری‌خواهان در بخشی از یک سخنرانی خود گفته است: «جو بایدن یک سال پس از زیر پا گذاشتن وعده‌اش در خصوص تأمین امنیت جان آمریکایی ها، جرئت این را ندارد که شکست‌هایش را بپذیرد.»

به گفته رونالد مک‌دانیل، رئیس جمهور آمریکا مسئولیت خروج فاجعه‌بار از افغانستان که منجر به کشته شدن نظامیان آمریکایی شد را بر دوش نمی‌گیرد.

تونی گونزالس، افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا گفته است: «ما هرگز خرابی دولت جو بایدن در هنگام خروج از افغانستان را فراموش نخواهیم کرد.»

گونزالس در ادامه گفته است که شکست بایدن در افغانستان برای هر فردی که در این کشور کار کرده است، یک «مسأله شخصی» شمرده می‌شود.

جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، همچنان از نحوه خروج و عدم تخلیه بخشی از نیروهای امنیتی افغانستان انتقاد کرده‌اند و دولت بایدن را متهم کرده‌اند که شماری از پرسنل نظامی افغانستان که توسط آمریکا آموزش دیده‌اند را تخلیه نکرده و خطری بزرگ برای امنیت ملی این کشور ایجاد کرده است.

با این حال کاخ سفید بررسی جمهوری‌خواهان از سقوط افغانستان را یک «گزارش حزبی» خوانده که مملو از توصیفات و ادعاهای نادرست است.

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار