رونمایی از ۵۶ دستگاه ون آمبولانس و ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس

وزیر بهداشت گفت: پرسنل اورژانس همواره و در روز‌های تعطیل مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در آئین بهره‌برداری از پایگاه‌ها و ناوگان اورژانس کشور اظهار داشت: حماسه اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر (عج) و سربازان ایشان است.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی امسال با همه توان و قوا کمک خواهد کرد و در این راستا دیروز با وزیر بهداشت کشور عراق مذاکره‌ای داشتم.

وزیر بهداشت  گفت: اورژانس و خدمات آن از جمله انتقال بیماران از مهمترین خدمات وزارت بهداشت است.

 عین‌اللهی با بیان این که اورژانس کشور باعث افتخار است، تصریح کرد: پرسنل این مجموعه همواره در روز‌های تعطیل مشغول خدمت رسانی به مردم بوده و هستند و امسال هم همزمان با اربعین حسینی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

وی افزود: تحریم های ناجوانمردانه ای در شرایط شیوع بیماری کرونا اعمال شد؛ اما مردم در اوج تحریم ها مردانه ایستادند و امروز به سمت خودکفایی پیش می رویم. 

وزیر بهداشت افزود:  درست است که تحریم‌های ظالمانه مزاحمت‌های زیادی برای مردم و کشور ایجاد کرده اند، اما سبب شد به توان داخلی تکیه کرده و روی پای خود بایستیم.

ضرورت هوشمند سازی اورژانس

 عین اللهی با بیان این که وضعیت اورژانس کشور باید هوشمند شود، تصریح کرد: ما به سمت بهره‌برداری از آخرین دستاوردهای و تکنولوژی های روز در اورژانس حرکت کرده ایم و انتقال نوار قلبی مصدوم به صورت آنلاین از جمله این اقدامات است. ما دانشگاه های علوم پزشکی را به سمت هوشمند شدن اورژانس حرکت و تشویق می کنیم. 
 
وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت اسفناک کرونا در شهریور سال قبل در کشور گفت: اکنون پس از گذشت یک سال، همه فعالیت های اقتصادی رونق گرفته اند و مردم به زندگی عادی خود برگشته اند. تعداد جانباختگان ما تا آذر سال گذشته، ۱۳۲ هزار تن بوده و آذر ۱۴۰۰ تا کنون ۱۱ هزار هموطن را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده ایم که این کاهش آمار نشان از تلاش کادر بهداشت و درمان کشور دارد. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دیدار اخیر خود با روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران گفت: به اذعان روسای سازمان‌های بین‌المللی، ایران جزء ۶ کشور برتر در مبارزه با کرونا بوده است.

گفتنی است، همزمان با اولین روز از هفته دولت و با حضور عین اللهی، وزیر بهداشت در راستای حمایت از تولیدات داخلی، از ۵۶ دستگاه ون آمبولانس و ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس که توسط شرکت داخلی ساخته شده اند، رونمایی شد.

این خودروها به مناسبت مراسم اربعین در مرز‌های هشت‌گانه جمهوری اسلامی ایران مستقر و پس از پایان ماموریت، تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار