آغاز طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه ششم شهریورماه

استاندار کرمان گفت: طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه ششم شهریورماه آغاز شده و در مرحله اول طرد افراد فاقد مجوز آغاز خواهد شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: حاشیه نشینی باید حذف شود نه حاشیه نشین بلکه باید بررسی شود، اکرام و عزت مردم در حاشیه شهر کرمان باید حفظ شود.

او در ادامه افزود: پروژه آبرسانی به گهر زمین و سرچشمه و چادرملو دارند، از خط انتقال اب استفاده می‌کنند که ما از مازاد ان تلاش داریم ، اب شرب کرمان و رفسنجان تامین شود، کاربزرگی بود که داریم تلاش میکنیم خط دوم و سوم انتقال اب انجام شود.

استاندار کرمان در خصوص سیل و خسارات سیل گفت: برخی روستا‌ها که بارش باران شدید بود، ‪ اسیب دیدند اولویت اول ما قنات‌ها هستند.

فداکار افزود: شناخت استان کرمان شاخص‌ترین نتیجه سفر به استان بود روستا‌ها و مناطق مختلف استان را گرفتند، نکته دوم ۲۱ هزارمیلیارد اعتبارات و تسهیلات گذاشتند و احتمال افزایش این اعتبار هست سیل بند جنوب استان را با دستور وی انجام شد.

استاندار کرمان تصریح کرد: گردشگری بخش مغفولی است البته صنعت   ومعدن را نمیشود  رها کرد، فعالان گردشگری نادیده گرفته نشدند، اعتبار خوبی در سفر برای گردشگری در نظر گرفته شده است.

فداکار گفت: انتصاب در شرکت‌های معدنی در مدیریت میانی، دست ما نیست مشورت در برخی انتصاب‌ها می‌شود، اما صرفا مشورت‌های ما هم لحاظ نمی‌شود.

فداکار بیان کرد: مدیری خانم در استانداری داشتیم بازنشست شد والا با مدیریت زنان مشکلی نداریم.

استاندار کرمان تاکید کرد: ۱۵ درصد حقوق دولتی باید در اختیار استان باشد، اما سقف گذاشته شده است، برای سال اینده نیز پیگیر تبصره ۵ هستیم ، حقوق‌های دولتی اگر جایی هزینه نشوند و ردیف بودجه‌ای وارد نشود ما دنبال هستیم برای برنامه هفتم توسعه.

استاندار کرمان افزود: خودرو‌های حمل اتباع غیرمجاز اکنون کمتر شده است، روند کمتر شده و تعدادشان کم است، جلویشان گرفته شده است،  از یکشنبه نیز  طرحی درحوزه اتباع غیرمجاز آغاز خواهیم کرد.

استاندار کرمان در ادامه گفت: دولت با محدودیت‌هایی کار شروع کرد، در بحث کرونا سایر بخش‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد ازجمله مجموعه‌های گردشگری، اما باهمت دولت، کرونا امروز به جایی رسیده مثل دیگر بیماری هاست، اما بخش سرایت پذیری اش مطرح است.

فداکار بیان کرد: اگر حجم کار اقتصاد دولت بخواهد به سال ۹۰ برگردد باید ۵ سال سالانه ۸ درصد رشد اقتصاد باشد، سهم استان کرمان ۶ هزار میلیارد تومان از این بهم ریختن اقتصادبود.

استاندار کرمان تاکید کرد: در استان ۵۴۰۰ میلیارد پروژه افتتاح می‌شود در استان در هفته دولت شرکت گاز بیشترین پروژه‌ها را دارد این شرکت از اهداف شرکت خود نیز جلوتر است نیروگاه زرند نیز در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: مترو را نمی‌دانستم قبلا کار مطالعاتی انجام شده است و به همین علت این موضوع را دوباره مطرح کردم و فکر می‌کنم، مترو یک ضرورت برای کرمان است و مسیر فرودگاه تا مزار شهدا یا مثلا از هفت باغ به سمت مرکز شهر را داشته باشیم.

استاندار کرمان متذکر شد: کرمان در زمینه دانش‌بنیان در ردیف آخر کشور است، زیرا پارک علم و فناوری استان در اختیار یک دانشگاه است و پارک استان نیست و در حال انجام برنامه‌های موردی توسط بعضی از دانشگاه‌ها هستیم.

فداکار با اشاره به اینکه به‌طور خاص هنوز برای افزایش سرمایه اجتماعی اقدامی صورت نگرفته است، اضافه کرد: سرمایه‌های اجتماعی در استان کرمان در مقایسه با دیگر استان‌ها خوب است و باید مواردی که به سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند را مراقبت کنیم.

او با اشاره به اینکه سد صفارود با مشکلات زیست محیطی روبه روست، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود فلانی موافق است یا مخالف، اما باید مشکلات زیست محیطی ابتدا باید رفع شود تا بعد بتوان گفت می‌توان آب را انتقال داد یا خیر.

فداکار ادامه داد: کرونا در اقتصاد تاثیر زیادی داشت و به مجموعه‌های گردشگری آسیب زیادی وارد کرد و با عزم دولت و لطف الهی کرونا به وضعی رسیده که قابل قبول است و آسیب‌های سال گذشت را نداریم.

او از سفر تعدادی از وزیران به استان کرمان طی هفته دولت خبر داد و یادآور شد: مجموعه ۳ هزار میلیاردی پروژه‌های شرکت گاز، ۶ هزار میلیارد تومانی پروژه راه، ۳ هزار میلیاردی پروژه‌های بخش نیرو، پروژه‌های ۳ هزار میلیاردی کشاورزی و پروژه‌های بهداشت و درمان را در این هفته افتتاح می‌کنیم.

استاندار کرمان  گفت: تلاش کرده‌ایم، یک هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان کرمان را بلافاصله بعد از سفر بدهند و این مبلغ به‌زودی واریز می‌شود که مدارس، راه‌ها و قنوات در اولویت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.